کمک 325 میلیون دلاری ابوظبی به افغانستان

ابوظبی 325 میلیون دلار از سال 2010 تا به امروز در بخش‌های خانه‌سازی، کشاورزی، انرژی و آب، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و مخابرات به افغانستان کمک کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گلفنیوز، به مناسبت نودوهشتمین جشن استقلال افغانستان، صندوق توسعه انکشافی ابوظبی روز شنبه (19 آگوست 2017) گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد، این گروه تا به امروز مبلغ 325 میلیون دلار برای 18 پروژه توسعه‌ای به افغانستان کمک کرده است.

مبلغ 325 میلیون دلار کمک حمایتی برای افغانستان در بخش‌های خانه‌سازی، کشاورزی، انرژی و آب، حمل و نقل، صنعت، بهداشت، مخابرات و سایر خدمات اجتماعی در این کشور استفاده شده است.

"محمد سیف السویدی" مدیر کل صندوق توسعه انکشافی ابوظبی نودوهشتمین جشن استقلال افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت و اظهار داشت؛ شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، پایه و اساس همکاری عمیق روابط امارات متحده عربی با افغانستان را بر عهده داشت. امروز تحت رهبری پسر او، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، و حاکم شیخ محمد بن زاید آل نهیان، فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی، کشور ما همچنان متعهد به ادامه و افزایش روابط با افغانستان است.

قابل ذکر است که امارات متحده عربی در افغانستان 111 پایگاه امداد و نجات در منطقه خواجه رواش کابل، کلینیک درمانی و یک بیمارستان را تاسیس کرده است.

در این گزارش که در سایت العربیه منتشر شده آمده است؛ با کمک مالی امارات، ساختمان پوهنتون شیخ عبدالله زاید در ولایت خوست افغانستان و همچنان 11 مدرسه و یک کتابخانه تاسیس شده است.

منبع : العربیه

802

کد خبر: 828366

وب گردی

وب گردی