پیش بینی حوادث باعث کاهش تلفات از سوی مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی می شود

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مطالعه و پیش بینی های لازم در حوادث، هماهنگی و توسعه مشارکت دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش تلفات ایجاد شده از سوی مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی بسیار مؤثر باشد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، ظهر یکشنبه (29 مرداد ماه) در کارگاه آموزشی مدیریت بحران ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان های تابعه در منطقه ییلاقی پرور مهدیشهر، ضمن بیان اینکه آموزش مهمترین رکن مقابله با بحران های طبیعی و غیر طبیعی است، تاکید کرد: اهمیت مقابله و باور داشتن به حوادث و بلایای طبیعی باید مورد توجه دست اندرکاران حوزه تصمیم سازی و مسئولان اجرایی هر استان و شهرستان باشد که این امر در سایه آموزش تقویت می شود.
نجار افزود: مطالعه و پیش بینی های لازم در حوادث، هماهنگی و توسعه مشارکت دستگاه های اجرایی می تواند در کاهش تلفات ایجاد شده از سوی مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی بسیار مؤثر باشد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان خواست تا نسبت به مدیریت شرایط بحرانی اهتمام ویژه ای داشته باشند و گفت: مهارت های این حوزه با دوره های آموزشی، مطالعه، ارتقای فنی و ... کسب می شود که باید در این راستا اهتمام ویژه ای داشت.

901

کد خبر: 828369

وب گردی

وب گردی