برخورد با متخلفان و افرادی  که در داخل یا خارج  با نام قوه قضاییه تخلف می‌کنند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و خوشبختانه مجلس با تلاش فراوان به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داد و ان شاءالله هر چه سریع‌تر دولت کار خود را آغاز می‌کند و امیدواریم نهایت تلاش و همت را در رسیدن به اهداف و تدابیر رهبری و خواسته مردم، شاهد باشیم و بتوانند به اولویت‌های خواسته های مردم به ویژه اشتغال بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژهای درصد و شانزدهمین نشست خبری خود با گرامیداشت هفته دولت، شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای 17 شهریور و همه شهیدانی که توسط عوامل و مزدوران بیگانه به شهادت رسیدندگفت: قوه قضاییه با تمام توان برای تحقق سرمایه‌گذاری و اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی و رفع گرفتاری‌های مردم، تلاش می کند برمی‌دارد و از خدا مسئلت داریم دولت و دولتمردان را در این راه کمک کند.

محکومیت ۹ هزار میلیاردی آمریکا

محسنی اژه ای با اشاره به از محکومیت ۹ هزار میلیاردی آمریکا در دادگاه‌های ایران و روند برخورد دستگاه قضایی با متخلفان در این دستگاه گفت:یکی از موارد مورد توجه قوه قضاییه در سال‌های اخیر،برخورد با متخلفان و کسانی است که در داخل یا خارج با نام قوه قضاییه تخلف می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات دستگاه قضا، بازرسی‌های پنهانی و یک بخش هم انجام بازرسی‌ها به صورت آشکار است که دادسرای انتظامی قضات در این حوزه فعالیت می کنند و در این راستا مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه فعال‌تر از گذشته در این زمینه ورود کرده است. همچنین مرکز ارتباطات قوه قضائیه از طریق ارتباطاتی که با مردم دارند، گزارشات تخلفات را دریافت می‌کنند. اخیرا اقدام جدیدی که انجام شده، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، سامانه‌ای را با شماره 1580 راه‌اندازی کرده و مردم از طریق این شماره می‌توانند گزارش‌های خود را اعلام کنند.

اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اقدام متقابل دستگاه قضایی در مقابل اقدامات آمریکا گفت: همه مجموعه دستگاه‌های نظام اعم از وزارت خارجه، قوه قضاییه و قوه مجربه، به گونه‌ای که شایسته و بایسته بوده نسبت به جنایت‌های آمریکا چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن چه در داخل و چه خارج از کشور اقدام نکرده‌اند. البته کارهای بسیاری هم شده و قوه قضاییه در ارتباط با دولت و وزارت خارجه، پیوسته اقداماتی را انجام داده است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: بسیاری از هموطنان بر اثر اقدامات تروریستی گروه‌های تروریستی که آمریکا حامی‌شان بوده، شهید یا مجروح شدند و مردم شکایت کردند و حکم هم صادر شده است. از جمله پرونده‌ای که اخیرا منجر به صدور حکم شده، کسانی هستند که در بمباران شیمیایی که برخی کشورهای غربی و آمریکا نقش داشتند، شکایت کردند. در رابطه با 18 نفر که از این جهت صدمه دیدند، کشور آمریکا 9 هزار و 303 میلیارد ریال جریمه مالی شده است.

وی گفت: البته تعداد مصدومان بیش از 18 نفر هستند، اما فعلاً این تعداد شکایت منجر به صدور حکم شده است.

خبرنگار : اکرم جدیدی

700

کد خبر: 828371

وب گردی

وب گردی