تظاهرات علیه نژادپرستی در کالیفرنیای آمریکا

صدها تن از مردم مانتین کیو در ایالت کالیفرنیای آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و سیاست‌های دولت ترامپ در این خصوص تظاهرات کردند

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی، مردم شهر مانتین کیو در ایالت کالیفرنیای آمریکا علیه گروه "کوکلاکس کلان" که اعتقاد به برتری نژادی سفیدپوستان آمریکایی دارد و همچنین "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

آنها که در حدود 500 نفر بوده و اکثریتشان را زنان و کودکان تشکیل می دادند، با تجمع مقابل شهرداری مانتین کیو، نسبت به سیاست های ترامپ، اتفاقات شارلوتزویل و همچنین اقدامات نژادپرستانه در آمریکا اعتراض کردند.

کریس فونیکس یکی از شرکت کنندگان در این تجمع در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: «انسان های عادی بسیار بیشتر و قویتر از نژادپرستان و نفرت پراکنان هستند. به اینجا آمده ام تا به نژادپرستی و سیاست های دولت در این خصوص اعتراض کنم».

پروفسور سینتیا بیلی لی از دانشگاه استنفورد نیز طی سخنان خود در این تجمع گفت: "پیامی که می خواهم به همه برسانم این است که در هر زمان ممکن در مقابل جنبش های نازی و نژادپرستانه خواهم ایستاد". وی اظهار داشتراه های زیادی برای دوست داشتن، بیان جنسیت، بهبود جامعه و اعتقاد به خدا وجود دارد، اما نفرت و فاشیسم نمی تواند یکی از آن راه ها باشد.

همزمان با این تظاهرات، مردم در شهرهای "بوستون" و "دالاس" در اعتراض به نژاد پرستی، تجمعاتی با حضور هزاران نفر برگزار کردند.

در واکنش به تظاهرات در ایالت های مختلف آمریکا، دانشگاه دوک کارولینای جنوبی مجسمه جنجالی ژنرال "رابرت ای لی" را برداشت.

رابرت ای لی، یکی از فرماندهان ایالتهای جنوبی در زمان جنگ داخلی آمریکا بوده است.

حذف این تندیس در حالی اتفاق افتاد که در ادامه درگیری ها بر سر این تندیس ها در نقاط مختلف آمریکا، "صورت" این تندیس از سوی مخالفان آن صدمه دیده بود.

«وینسنت پرایس» رئیس دانشگاه دوک با صدور بیانیه ای اعلام کرد؛ این تصمیم را با مشورت کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه گرفته است. از زمان آشوبها در شهر شارلوتزویل، تندیس های دیگر فرماندهان ایالت های جنوبی در زمان جنگ داخلی آمریکا، در این ایالت از سوی مخالفان صدمه دیده است. مجسمه حذف شده از دانشگاه دوک قدمتی ۸۵ ساله داشت.

802

کد خبر: 828373

وب گردی

وب گردی