افتتاح نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران با محوریت استان مازندران در ولگاگراد روسیه

نخستین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مازندران از امروز در ولگاگراد روسیه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در آیین افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با محوریت این استان در ولگاگراد روسیه گفت: سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای تأکیدات دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ، تقویت رابطه با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

خیریان پور ادامه داد: بسیار خرسندیم که به اتفاق تعدادی از تولید کنندگان و مدیران برای تعمیق روابط تجاری، این فرصت ایجاد شد.
معاون استاندار مازندران با بیان این که مازندران با دارا بودن ساحلی وسیع و همچنین قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب از فرصت خوبی برخوردار است، تاکید کرد: تولید بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی و بیش از سه هزار واحد صنعتی، همچنین بنادر امیر آباد، فریدونکنار و نوشهر و فرصت های فراوان گردشگری از مهم ترین فرصت های استان ما به شمار می آید.

وی با اشاره به این که در صورت رفع موانع حمل و نقل، گمرک و بانک فرصت خوبی برای برقراری مناسبات ایجاد می شود، تصریح کرد: بازدید کارشناسان و تولیدکنندگان از دو کشور به رفع این موانع کمک خواهند کرد.
خیریان پور افزود: توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی دو طرف، معرفی توانمندی ها برای بخش خصوصی، برقراری نمایشگاه های سالانه، تشکیل مرکز تجاری در رفع موانع صادرات و واردات، تشکیل مرکز تجاری و تبادل دانش فنی از جمله پیشنهادهای ماست

همچنین الکساندر الکساندروویچ ، معاون استاندار ولگاگراد در جریان بازدید از این نمایشگاه با بیان این که این نمایشگاه برای اولین بار برگزار می شود، از طرف استاندار ولگاگراد به مهمان های ایرانی خوش آمد گفت.

الکساندروویچ با اشاره به این که در این نمایشگاه با ظرفیت های کوچکی از مازندران آشنا شدیم، افزود: استان های ولگاگراد و مازندران در حوزه صنعت و کشاورزی بسیار نزدیک به هم هستند.
وی با بیان این که مهم ترین هدف ما همکاری و در اختیار گذاشتن فرصت ها به هم است، تصریح کرد: در این نمایشگاه مشاهده شدکه می توانیم از ظرفیت های صنعتی مازندران به خوبی استفاده کنیم.

901

کد خبر: 828378

وب گردی

وب گردی