بیطرف به کدام طرف می رود/ آقای مهندس یادش بخیر؟!

حبیب الله بیطرف گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت نیرو، نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را برای حضور در کابینه دوازدهم به دست آورد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ انتخاب بیطرف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت نیرو و عدم اعتماد نمایندگان مجلس به او برای اعضای سازمان نظام مهندسی از جنس دیگری خواهد بود؛ صحبت از رئیس سابق سازمان نظام مهندسی استان تهران است که اکنون هیچ اتاقی در ساختمان نظام مهندسی استان تهران به نام خود نمی بیند و باید گفت حتی گزینه مورد پسندش هم در زورآزمایی با حسن قربانخانی برای تصاحب کرسی ریاست این سازمان ناتوان ماند.

در روزهای برگزاری اولین "کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری" بود که شایعه هایی در خصوص معرفی حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو یا نفت روی زبان ها افتاد و با عدم حضور او در افتتاحیه و اختتامیه این کنفرانس، شایعه وزیر شدن مهندس 61 ساله قوت گرفت و حتی شنیده های خبرنگار ایسکانیوز در آن زمان، حکایت از این داشت که این عدم حضور بخاطر در تیر راس قرار نگرفتن بیطرف در رسانه هاست و او از همان ابتدا تصمیم گرفت لباس یک محافظه کار را بر تن کند.

بعد از اعلام لیست وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم،بیطرف که به گفته کارشناسان سیاسی تا حدودی در دسته بندی های افراطی جا نمی گرفت و موضعش، همنام نام‌خانوادگیش بی طرف جا افتاده است، مورد اقبال متخصصان حوزه نیرو قرار گرفت البته تا حدودی این اقبال کارشناسان تخصصی هم از روی محافظه‌کاری بود تا بعد از انتخاب او به عنوان وزیر، بتوانند در رکاب باشند!

برنامه های بی طرف ماری خوش خط و خال بود مثل برنامه سایر وزرا،اصلا تا بوده همین بوده! اهداف،رویکردها و برنامه های روی کاغذ هوش از سر می برند و با شروع سکانداری و پایان فعالیت های اجرایی، دود است که از سر بر می خیزد!

نمایندگان مجلس نسبت به برخی از برنامه ها و رویکردهای بیطرف منتقد جدی بودند و سابقه او در خصوص سدسازی،سیاست های آبی و... را گواهی بر عدم صلاحیت او برای تصدی وزارت نیرو عنوان می کردند و حتی قاضی پور نماینده همیشه مخالف مجلس که بازهم در قامت مخالف پشت تریبون قرار می گرفت،گفت بیطرف با احداث سدها به جای اینکه ایران را گلستان کند تبدیل به گورستان کرده است و به جای استفاده از تکنولوژی قنات، اکنون اکثر قنات‌ها را خشک شده می بینیم. سد گتوند و حال و روز این روزهایش هم فرزند دوره مدیریت بیطرف بر وزارت نیرو است که این روزها تحت عنوان کمپینی اعتراضی، هواخواهانش با بیطرف دست به یقه شده اند.

آقای بی طرف یادش بخیر؟!

بعد از شمارش آرای نمایندگان شاید کسی فکر نمی کرد که بیطرف با 133 رای موافق، 132 رای مخالف، 17 رای ممتنع و 6 رای باطله تنها وزیر پیشنهادی باشد که رای اعتماد نمی گیرد و رفوزه می شود.حس و حال بیطرف غریب تر از 16 وزیر دیگری است که بعد از اخذ رای اعتماد از نمایندگان ملت،خوشحال به وزارتخانه‌شان می اندیشند.شاید این نتیجه تلخ برای بیطرف یادآور مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان تهران در مرداد ماه سال گذشته در سالن میلاد باشد که از جمع هزار نفره حضار، 998 نفر به عملکرد نامناسب هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به ریاست بیطرف رای دادند و فقط 2 نفر موافق سیاست های تیم او بودند؛ هرچند آقای مهندس قبل از رای گیری و مشخص شدن نتیجه آرا، سالن را ترک کرد که به مذاق حضار خوش نیامد و رییس را هو کردند!

حالا بعد از ساختمان خیابان مهستان و نظام مهندسی استان تهران،بیطرف باید رویای اتاق طبقه دوازدهم ساختمان وزارت نیرو و حضور در کابینه دولت دوازدهم را از ذهنش بیرون کند، اما سوال اینجاست بیطرف در کدام اتاق دولت دوازدهم می نشیند؟

انتظار می رود زنگنه که در زمان دفاع از خود در بهارستان گفته بود افتخار می کنم نمایندگان مجلس را استخدام می کنم و آن ها را نباید بعد ازاتمام مسئولیتشان در جامعه بیکار رها کرد، گزینه پیشنهادی و ناموفق وزارت نیرو را باز هم در سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارتخانه متبوعش استخدام کند.

یادداشت: علی سرمستی

400

کد خبر: 828400

وب گردی

وب گردی