تا آغاز مراسم اربعین، مرز خسروی آماده می شود

فرمانده ناجاگفت: افزایش حجم زائران ،حساسیت کار را برای ناجا دو چندان کرده و دستگاه های ذیربط بایستی همکاری لازم را با ناجا داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز سردار حسین اشتری در شانزدهمین جلسه قرارگاه اربعین ۹۶ که با حضور روسای پلیس های تخصصی، معاونان، فرماندهان انتظامی استان های مرزی و مرزبانی برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی های مناسب و اقدامات هماهنگ میان بخش های مختلف ناجا، تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران در سال های گذشته نسبت به سال های ماقبل خود، خوب انجام شده که می طلبد این همکاری ها دو چندان شود.

وی با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته، تعداد زائران اربعین بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار نفر بوده، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش حضور زائران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین بودیم به گونه ای که تعداد آنها به بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید؛ براساس پیش بینی های انجام شده، امسال نیز تعداد زوار اربعین حسینی(ع)، قریب به سه میلیون نفر خواهد بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در کنار افزایش زوار اربعین، حجم کار و نیز آمادگی نیروی انتظامی برای تامین امنیت و تسهیل تردد آنان نیز دو چندان شده است، خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته بهتر از سال ۹۴ ظاهر شدیم که امسال نیز امیدواریم بتوانیم با تلاش مضاعف در راستای ایجاد امنیت، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی به زائران آقا ابا عبدالله الحسین (ع) گام برداریم .

این مقام عالی انتظامی کشور، به بازتاب جهانی برگزاری کنگره عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه نیروی انتظامی مسئولیت تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران را برعهده داریم که امیدواریم همانند سال های گذشته بتوانیم از عهده این کار به خوبی برآییم.

سردار اشتری با بیان اینکه با توجه به شکست های پی در پی داعشی ها و تکفیری ها در عراق و سوریه، امسال از حساسیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: تکفیری ها درصدد هستند به هرنحوی به کشور ما ضربه بزنند، ما باید با هوشیاری و تأسی از ائمه بتوانیم، توطئه آنها را خنثی کنیم.

فرمانده ناجا، به پیش بینی زیرساخت های لازم برای تردد زائران اشاره و تسهیل تردد از مبدأ تا مقصد را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: افزایش حجم زائران ،حساسیت کار را برای ناجا دو چندان کرده و دستگاه های ذیربط بایستی همکاری لازم را با ناجا داشته باشند.

این مقام عالی انتظامی کشور، هماهنگی لازم با سپاه و بسیج در زمینه های مختلف امنیتی و ترافیکی را ضروری دانست و گفت: فرماندهان انتظامی استان ها در جلسات استانداری، وظایف دستگاه های مختلف را به آنها ابلاغ کنند.

وی به آماده بودن زیرساخت های مرز خسروی برای تردد به کشور عراق اشاره کرد و گفت: مرز خسروی از نظر ما آماده است اما طرف های عراقی تاکنون آمادگی خود را برای تامین امنیت و تسهیل تردد زائران اعلام نکرده اند، امیدواریم تا آغاز مراسم اربعین این مرز نیز بازگشایی شود.

فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم استقرار ماموران انتظامی در پارکینگ های عمومی، گفت: متأسفانه در سال های گذشته، تعدادی از پارکینگ داران مبالغ هنگفتی را از مردم دریافت و سپس بدون نگهداری، محل را ترک می کردند که این موجب شد به خودروهای آنان صدماتی نیز وارد شود.

این مقام عالی انتظامی کشور به ضرورت اعزام اتباع کشورهای دیگر همانند سال گذشته از مرز شملچه برای سفر به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های سال گذشته، مشکل خاصی برای اعزام اتباع وجود نداشت.

سردار اشتری به خدمات سال گذشته شهرداری تهران در برپایی موکب ها در مسیر تردد زائران و نیز آن سوی مرزها اشاره کرد و گفت: امیدواریم شهرداری تهران، امسال نیز این همکاری را داشته باشد چون این می تواند مقداری از حجم کار ناجا را کاهش دهد.

سردار اشتری در پایان مأموریت اربعین را افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی دانست و خطاب به مسئولان و فرماندهان و دست اندرکاران این کنگره عظیم، گفت: باید نیت را برای امام حسین (ع) گذاشت و اقدامات خود را براساس قواره ها و محاسبات خود انجام ندهیم.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه تعدادی از روسای پلیس های تخصصی، فرماندهان انتظامی استان ها و فرماندهان مرزبانی، گزارشی از عملکرد سال گذشته خود ارائه دادند.

مهر

705

کد خبر: 828439

وب گردی

وب گردی