فاصله سنی ایده آل برای ازدواج چند  سال  است؟

ایجاد شناخت و ارتقای آگاهی های جوانان و خانواده ها،پایدار سازی خانواده را بر مبنای یک عشق سالم مبتنی بر علاقه،تعهد و صمیمیت فراهم می سازند.

به گزارش ایسکانیوز ،مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات و پژوهش ها، زنان بیشترین نقش و اثرگذاری را در مدیریت خانواده و همسرداری برعهده دارند.

ناصر صبحی در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی آموزشی TOT « تربیت مربی ازدواج» در پاسخ به پرسش های شرکت کنندگان در خصوص بهترین سن ازدواج، سن عقلانی را که بستر پذیرش و مسوولیت پذیری و آمادگی لازم برای آغاز زندگی مشترک وجود دارد،عنوان و اظهار کرد:این دقیقا زمانی است که طرفین حداقل های لازم را به جهت استقلال در ابعاد مختلف آن پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه به لحاظ سن تقویمی،بهترین زمان ازدواج،اوایل و یا اواسط دهه سوم زندگی است،فاصله سنی ایده آل برای بستن پیوند زناشویی را ۳ تا ۷ سال عنوان کرد و افزود: در خصوص بهترین سن برای فرزند آوری زنان ۲۰ تا ۳۰ سال مطرح است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان،کمک به بسترسازی ساختن یک زندگی بر پایه عشق واقعی برای جوانان در آستانه ازدواج را یکی از مهم ترین رسالت ها و ماموریت های مشاورین عنوان کرد که با ایجاد شناخت و ارتقای آگاهی های جوانان و خانواده ها،پایدار سازی خانواده را بر مبنای یک عشق سالم مبتنی بر علاقه،تعهد و صمیمیت فراهم می سازند.

صبحی در خصوص درخواست شرکت کنندگان مبنی بر استمرار برگزاری برنامه های این چنینی،بر وجود ظرفیت های بی شمار و وجود افراد سرشناس و توانمند در این استان تاکید و از آمادگی دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان برای ارتقای ظرفیت های تخصصی مشاورین خبر داد.

مهر

705

کد خبر: 828442

وب گردی

وب گردی