از روز اجرای برجام با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شدیم

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای توافق هسته‌ای توسط ایران گفت: متاسفانه از روز اجرای برجام،‌ با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شدیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه عصر امروز یکشنبه (29 مردادماه 96) در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجلس شورای اسلامی برای بررسی بسیار خوبی که در مورد هیات دولت داشتند٬ تشکر می‌کنیم.

وی افزود: بحمد الله شاهد بودیم که امروز دولت با رای بسیار بالایی مورد تایید مجلس قرار گرفت.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم اهداف دولت را در این دوره انجام دهیم، گفت: دو اولویت بسیار مهم وزارت خارجه از جمله کمک به همسایگان و کمک به برنامه اقتصاد مقاومتی در نشست امروز اعلام شد که امیدواریم با کمک سایر اعضا این اهداف را پیش ببریم.

ظریف در ادامه خاطرنشان کرد: بحث اقتصادی در دوره قبل اولویت وزارت خارجه بود و در این دوره نیز با توجه بیشتر و افزودن یک ساختار جدید، کار را دنبال خواهیم کرد.

ظریف همچنین تاکید کرد: متاسفانه از روز اجرای برجام،‌ با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شدیم و ناگزیر بودیم برای اجرای برجام در هر مرحله، با تلاش کار را دنبال کنیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: تمام تلاشمان این بوده است که وزارت خارجه باری روی دوش مردم نباشد و به اقتصاد مقاومتی کمک کند.

کد خبر: 828472

وب گردی

وب گردی