روحانی از وزرا خواست بر اساس اولویت‌ها برنامه‌های عملیاتی تهیه کنند

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز رییس‌جمهور از وزرا خواستند که بر اساس اولویت‌ها برنامه‌های عملیاتی تهیه کنند و یکی از اولویت‌هایی که روی آن بسیار تاکید کردند ایجاد اشتغال است.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور عصر امروز یکشنبه 29 مرداد در حاشیه اولین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از رای قاطع مجلس و اعتماد رییس جمهور تشکر می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌ای که میان دولت و مجلس وجود دارد می‌توان امیدوار بود که نسبت به حل مشکلات مردم بتوان گام های جدی تری برداشت.

جهانگیری تصریح کرد: جلسه اول هیات دولت برگزار شد و رییس جمهور اولویت های خود را مطرح کردند و از وزرا خواستند که بر اساس این اولویت ها برنامه های عملیاتی تهیه کنند و یکی از اولویت هایی که آقای رییس جمهور روی آن بسیار تاکید کردند ایجاد اشتغال بود.

معاون اول رییس جمهور افزود: از وزارتخانه های دارایی و امور خارجه و بانک مرکزی درخواست شد که در راستای تامین مالی خارجی و داخلی و به صحنه آوردن بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری و افزایش تولید داخلی کشور حرکت کنند؛ همچنین قرار شد در جلسات آینده دولت گزارشی از وضع بودجه سال 1396 ارائه شود.

جهانگیری ادامه داد: منشور اخلاقی 14 بندی دولت دوازدهم در این جلسه قرائت شد که مهم ترین بند های آن پیرامون این بود که اعضای دولت تمام توان خود را در راستای حل مشکلات مردم و ترجیح منافع کشور بر هر منفعت دیگری به کار برند.

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به این سوال که مردم کی می توانند مزیت های اقتصاد مقاومتی را لمس کنند؟ گفت: مکرر گفته‌ام که اقتصاد مقاومتی یک نسخه دقیقی است که در مقطع فعلی برای پیشرفت مسائل اقتصادی کشور طراحی و نوشته شده٬ 24 بند دارد و بندهای آن هر کدام دارای یک پیام مشخص است و مهم ترین پیام آن ساختن اقتصادی است که در مقابل تکانه‌های خارجی مقاوم باشد.

جهانگیری تاکید کرد: ما با کاهش بهای نفت شدیدی رو به رو شدیم، اما در شاخص های اقتصادی تغییر چشم گیری اتفاق افتاد و نه در زندگی مردم قابل لمس بود و نرخ ارز تغییری نکرد و تورم روند کاهش خود را ادامه داد.

وی اضافه کرد: برنامه های مشخصی برای سال 96 و‌ سالهای آینده تصویب شده و امیدوارم که بتوانیم با اجرای سیاست مقاومتی و برنامه هایی که اعلام شد بتوانیم شاهد وضع بهتری باشیم.

معاون اول رییس جمهور درباره اعتصاب غذای یکی از سران فتنه خاطرنشان کرد: آنچه که قابل گفتن بوده تاکنون اعلام شده و‌ مسئولین امنیتی گزارش لازم را می‌دهند.

کد خبر: 828473

وب گردی

وب گردی