تجهیز  وسایل نقلیه گازوئیل سوز به سامانه ردیاب

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: استفاده از سامانه سپهتن در بخش بار از سوی دولت تکلیف شده است و بر این ساز تمام وسایل نقلیه گازوئیل سوز باید به سامانه ردیابی مجهز شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی با اشاره به اتمام عملیات نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان(سپهتن) در ناوگان اتوبوس‌رانی بین‌شهری کشور اظهار داشت: هم‌اکنون در حال ارزیابی میزان اثربخشی این سامانه، از طرفی تکامل و همچنین توسعه آن در بخش بار هستیم.

او افزود: استفاده از سامانه سپهتن در بخش بار از سوی دولت تکلیف شده است و بر این ساز تمام وسایل نقلیه گازوئیل سوز باید به سامانه ردیابی مجهز شوند که تمام این اتفاقات با نصب سامانه سپهتن حاصل می‌شود.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: باگذشت حدود یک سال از اجرای طرح می‌توان از گزارش‌های دریافتی میزان اثربخشی این سامانه را استخراج و اعلام کرد؛ اما طبق گزارش‌های واصله از سوی رانندگان،‌این سامانه توانسته تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مکالمات تلفنی در زمان رانندگی و رفتارهای پرخطر داشته است.

هدایتی با اشاره به تعداد پاسگاه‌های مجهز به سامانه سپهتن بیان داشت: از مجموع ۲۳۰ پاسگاه پلیس‌راه موجود در شبکه راه‌های کشور، هم‌اکنون تعداد پاسگاه‌های مجهز به این سامانه به بیش از ۱۶۰ عدد رسیده است؛ اما نکته قابل‌توجه عدم اتکای این سامانه به پاسگاه‌های پلیس راه است زیرا اطلاعات از طریق پوشش شبکه GPRS نیز قابلیت انتقال دارد.

او خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش توانایی‌ها و قابلیت‌های این سامانه هستیم تا بتواند به‌عنوان سامانه محوری پلیس راهور ناجا ایفای نقش کند.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: علاوه بر سامانه سپهتن، سامانه توزین در حال حرکت، دوربین‌های ثبت تخلف عبور و مرور به‌علاوه ارتقا وضعیت معاینه فنی خودروهای سنگین در کشور و نظام ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای رانندگان عمومی مبتنی بر سنجش و مهارت نیز در حال بررسی و پیگیری قرار دارد.

401

کد خبر: 828483

وب گردی

وب گردی