عربستان برای حجاج قطری هواپیما نفرستاد

خطوط هوایی عربستان اعلام کرد که نتوانسته است هواپیماهایی را برای انتقال حجاج قطری از دوحه بفرستد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اسکای نیوز، خطوط هوایی عربستان اعلام کرد که نتوانسته است هواپیماهایی را برای انتقال حجاج قطری اعزام کند، چراکه قطر مجوز این سفرها را کسب نکرده بود.

در همین حال، شبکه روسیا الیوم به نقل از خطوط هوایی عربستان گزارش داد: "دوحه به هواپیماهای ما اجازه فرود نداد و این علی رغم گذشت چندین روز از ارائه این درخواست است.

خطوط هوایی عربستان اعلام کرد: قطر هنوز مجوزها را به هواپیماها برای فرود در فرودگاه دوحه جهت انتقال حجاج قطری نداده است.

پیشتر شرکت خطوط هوایی عربستان اعلام کرد که بنا به دستور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور هفت پرواز را در اوت جاری به حجاج قطری اختصاص داده است.

این شرکت اعلام کرده بود ظرف چند روز آتی حجاج قطری از دوحه به جده منتقل خواهند شد و هزینه این پروازها را نیز پادشاه عربستان بر عهده گرفته است.

خطوط هوایی عربستان تاکید کرده بود که به دستور سلمان بن عبد العزیز در مرحله نخست هفت پرواز را برای انتقال حجاج قطری از دوحه به فرودگاه بین‌المللی ملک عبد العزیز در جده اختصاص داده است و این پروازها در روزهای ۲۲ تا ۲۵ اوت جاری انجام خواهند شد و در مرحله بعد، پروازها برای بازگشت آنها پس از پایان مناسک حج در تاریخ پنجم سپتامبر صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری واس به نقل از محمد العتیبی،‌ مدیر کل حمل و نقل هوایی در اداره کل هواپیمایی عربستان اعلام کرده بود، پس از اینکه مسئولان قطری درخواستی را برای دریافت مجوزهای لازم داده بودند، خطوط هوایی عربستان جهت تسهیل پروازهای مشخصی برای حجاج قطری آماده شده است، اما مقامات قطری تاکنون مجوزی دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 828486

وب گردی

وب گردی