فعالیت47 پزشک متخصص در سطح شهرستان دامغان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با بیان اینکه در حال حاضر 47 پزشک متخصص در سطح شهرستان دامغان فعالیت می‌کنند، گفت: در کلینیک رضایی احتیاجی به افزایش ظرفیت تخت‌های بستری موقت وجود ندارد اما پیش بینی‌های لازم برای استفاده از خدمات هشت پزشک متخصص جدید در رشته‌های مختلف برای کاهش ازدحام مراجعه کنندگان این مرکز در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدامیر حسین خادمی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان که بعدازظهر امروز به میزبانی اداره بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد از وجود 32 خانه بهداشت روستایی در شهرستان دامغان با فعالیت 55 بهورز خبر داد و اظهار داشت: هفت پایگاه جامع سلامت در شهر دامغان و سه پایگاه نیز در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و امیریه به حفظ و ارتقاء بهداشت و سلامت در شهرستان کمک می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با بیان اینکه 93 درصد جمعیت شهرستان دامغان در سامانه یکپارچه بهداشت باعنوان "سیب" ثبت نام شده‌اند، افزود: بیش از 84 هزار نفر از خانواده‌های دامغانی در سامانه یکپارچه بهداشت و مراکز بهداشتی یا خانه‌های بهداشت دارای پرونده الکترونیکی و مکتوب سلامت هستند که وجود این سامانه کار نظارت بر خدمات ارائه شده به مردم را آسانتر و دقیق‌تر نموده است.

خادمی با اشاره به 29 پروژه در دست احداث شهرستان دامغان شامل خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی از جمله در امیریه، دیباج و روستاهای فرات، جزن و مهماندوست از پیشرفت فیزیکی 20 تا 45 درصدی این پروژه‌ها خبر داد و اظهار داشت: در صورت تخصیص بموقع بودجه‌ 20 پروژه از این تعداد در دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات استانی مصوب شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان در سال 95 قریب به 170 میلیون تومان بوده که تنها 40 درصد از آن تخصیص پیدا کرد و در سالجاری این رقم با رشد سه برابری به 600 میلیون تومان رسیده که امیدواریم شاهد تخصیص کامل و به موقع این اعتبارات باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات مورد نیاز 29 پروژه عمرانی در دست ساخت بخش بهداشت و درمان این شهرستان 12 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 65 درصد این اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 35 درصد باقیمانده از محل اعتبارات استانی و خیران تأمین خواهد شد.

خادمی در ادامه با اشاره به بازدید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کلینیک رضایی دامغان در سفر اخیر خود به این شهرستان، گفت: با توجه به بررسی‌ها و نوع مراجعات مردمی به این مرکز پرتردد شهری، طرح آماده سازی طبقه فوقانی این مرکز به‌عنوان بخش دوم کلینیک سرپایی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دامغان با بیان اینکه در حال حاضر 47 پزشک متخصص در سطح شهرستان دامغان فعالیت می‌کنند، افزود: در کلینیک رضایی احتیاجی به افزایش ظرفیت تخت‌های بستری موقت وجود ندارد اما پیش بینی‌های لازم برای استفاده از خدمات هشت پزشک متخصص جدید در رشته‌های مختلف برای کاهش ازدحام مراجعه کنندگان این مرکز در حال انجام است.

901

کد خبر: 828502

وب گردی

وب گردی