قدردانی بشار اسد از رهبر معظم انقلاب به سبب کمک‌های  ایران به دمشق

رئیس‌جمهور سوریه از رهبر معظم انقلاب ایران به سبب حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از دمشق قدردانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در افتتاحیه نشست وزارت خارجه این کشور گفت: هزینه درگیری‌ها را کشورهای کوچک می‌پردازند و سوریه بهای سنگینی برای به شکست کشاندن توطئه غربی‌ها پرداخت.

رئیس جمهور سوریه اظهار داشت : روسیه از سوریه در شورای امنیت حمایت کرد. مسکو از ارتش سوریه پشتیبانی کرده و نیروهایش را فرستاده و شهید داده است. حمایت‌های دوستان به ایستادگی کشور سوریه کمک کرد و در آینده مطالب زیادی درباره آقای خامنه‌ای و آقای نصرالله نوشته خواهد شد. مطالب زیادی درباره حمایت‌های چین، روسیه و ایران، اخلاق آقای خامنه‌ای، حزب‌الله و آقای نصرالله نوشته خواهد شد.

بشار اسد افزود: رزمندگان حزب‌الله به خاک سوریه علاقه‌مند بودند و مانند هر رزمنده سوری که از سرزمینش دفاع می‌کند، آنان نیز از سوریه دفاع کردند. ما از نظر اقتصادی و فرهنگی باید نگاهمان به شرق باشد. شرق با ما با احترام تعامل می‌کند. ما چهار دهه با غرب تعامل داشتیم، اما آنان هیچ سودی به ما نرسانده‌اند و به دنبال سرسپردگی ما هستند.

او در ادامه گفت: از نظر ما نقش ترکیه ضمانت برای تروریست‌هاست و نه بیشتر. اردوغان پس از رسوایی‌اش در حمایت از تروریست‌ها، نقش گدای سیاسی را ایفا می‌کند. یکی از علل ماندن اردوغان در قدرت، نقش تخریبی وی در سوریه است. هر چیزی کمتر از خروج تروریست‌ها باعث مصالحه و آشتی در سوریه نخواهد شد.

رئیس جمهور سوریه در ادامه سخنرانی خود در کنفرانس وزارت خارجه این کشور گفت: طرح‌هایی که با عنوان‌های بشردوستانه عرضه شده است هدفشان محقق کردن همان طرح هایی است که (حمله‌کنندگان به سوریه) از محقق کردنش از طریق تروریسم شکست خورده‌اند.

رئیس جمهور سوریه در ادامه تصریح کرد: گفتگو‌ها همواره و بدون هیچ تعارفی چه با مزدوران و چه با تروریست‌ها، دیپلماتیک بوده است آنچه در سوریه موفق شده، انقلاب ارتش بر تروریست‌ها و انقلاب ملت بر خائنان بوده است. انقلابیون واقعی صاحبان ارزش‌های انسانی هستند؛ اما آنانی که مدعی انقلابی گری هستند، تفاله‌هایی بیش نیستند.

اسد در ادامه گفت: غربی‌ها خواهان همکاری‌های امنیتی با پوشش سیاسی هستند. ما با هیچ کشور غربی که بخواهد به سوریه بازگردد، رابطه برقرار نمی‌کنیم و هیچ نقشی را برای آن ها قائل نمی‌شویم؛ مگر آنکه روابطش را با تروریسم برای همیشه قطع کند. ما به تروریست‌ها و حامیانشان اجازه نمی‌دهیم هیچ دستاورد نظامی یا سیاسی داشته باشند.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه سوریه در حال کسب موفقیت در جبهه‌های نبرد است، تاکید کرد هر فرد و تبعه ترکیه در خاک سوریه اشغالگر محسوب می شود. وی اضافه کرد: در طول تاریخ، سوریه همواره هدف حمله بوده است؛ زیرا کسی که بر سوریه تسلط داشته باشد، می‌تواند به‌طور زیادی بر تصمیم‌گیری در خاورمیانه مسلط باشد و هر کس که بر تصمیم‌گیری‌ها در خاورمیانه تسلط داشته باشد، در سطح بین‌الملل تاثیرگذار خواهد بود.

اسد گفت: ما در سوریه برای این جنگ بهای سنگینی داده‌ایم، اما توانستیم توطئه‌های غرب را ناکام سازیم. واقعیت‌های میدانی در سوریه و واقعیت‌های موجود در غرب به‌ ویژه حملات تروریستی سبب شد تا غرب تغییر موضع دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: از روز اول به تروریسم ضربه زد‌ه‌ایم و تا زمانی که حتی یک تروریست در خاک سوریه وجود دارد، به این حملات ادامه خواهیم داد. مبارزه با تروریسم هدف و غایت هر اقدامی است که ما انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور سوریه افزود: از ابتدای جنگ با همه طرح‌ها و پیشنهاد‌ها با انعطاف برخورد کرده‌ایم. طی سال‌های گذشته، در مسیر مبارزه با تروریسم، جنگ‌روانی و رسانه‌ای علیه ما نتوانست تاثیری بر ما داشته یا سبب بیم و هراس و تردید ما شود.

وی افزود: فداکاری و جانفشانی نیرو‌های مسلح سوریه و هم‌پیمانان و دوستان آن در طول تاریخ، الگویی در تاریخ جنگ‌ها و چراغ راهی برای نسل‌هایی است که به کرامت و عزت ملی معتقدند.

رئیس جمهور سوریه همچنین گفت: نیرو‌های مسلح ما با کسب موفقیت و دستاورد، مناطق سوریه را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی می کنند.

اسد درباره اقتصاد کشورش نیز گفت: اقتصاد سوریه با آرامی، اما با ثبات و محکم رو به بهبودی است.

وی همچنین در ادامه اظهاراتش در کنفرانس وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: نمی‌دانم چه زمانی پیروزی بر طرح‌های غربی اتفاق خواهد افتاد؛ اما این نبرد ادامه دارد. جنگ‌ها در منطقه از زمان حمله به ایران در سال ۱۹۸۰ میلادی آغاز شده است. پیامد‌های جنگ کنونی علیه عراق که با اسامی مختلفی انجام می‌شود، بسیار بیشتر از پیامد‌های جنگ تهاجم مستقیم است.

کد خبر: 828507

وب گردی

وب گردی