مناقصه میدان نفتی آزادگان برگزار می‌شود

معاون وزیر نفت از برگزاری جلسه توجیهی برای شرکت‌هایی که برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان تایید صلاحیت شده و اظهار تمایل کرده‌اند در روز پنجشنبه ۳۰ مرداد خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی کاردر با اشاره به برگزاری مناقصه برای میدان نفتی آزادگان اظهار کرد: برگزاری مناقصه و تعیین برنده مناقصه فرآیندی زمان‌بر است.

او از برگزاری جلسه توجیهی برای شرکت هایی که در مناقصه میدان نفتی آزادگان حضور دارند در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: شرکت‌هایی که تایید صلاحیت شدند و برای حضور در مناقصه میدان نفتی آزادگان اظهار تمایل کردند، بعد از اینکه در جلسه توجیهی شرکت کردند از این میدان بازدید خواهند کرد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه انتخاب برنده مناقصه فرآیندی زمان بر است، تصریح کرد: انتخاب برنده مناقصه به شش ماه زمان نیاز دارد.

بر اساس این گزارش میدان نفتی آزادگان نخستین میدانی است که در قالب قراردادهای جدید نفتی به مناقصه خواهد رفت.

طبق آخرین اظهارات سید نورالدین شهنازی زاده – مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت – بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های شل، توتال، پتروناس، پرشیا، تنکو و اینپکس ژاپن برای توسعه میدان نفتی آزادگان تفاهم‌نامه امضا شده است.

میدان آزادگان از میدان‌های نفتی ایران است که در منطقه دشت آزادگان، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از غرب اهواز قرار دارد. این میدان در سال ۱۳۷۶ توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، در محدوده‌ای به وسعت ۲۰ در ۷۵ کیلومتر کشف شد.

میدان آزادگان از شمال در مجاورت میدان مجنون عراق قرار دارد. حجم ذخیره درجای نفت خام این میدان معادل ۳۳ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود. میدان نفتی آزادگان از میادین تحت مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان است که عملیات توسعه آن توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران (متن) انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

402

کد خبر: 828517

وب گردی

وب گردی