مشکل خوابگاهی دانشگاه هنر حل خواهد شد

رییس دانشگاه هنر با اشاره به مشکل کمبود خوابگاه این دانشگاه در تهران از تلاش برای تامین خوابگاهی در اطراف باغ ملی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر غلامرضا اکرمی در خصوص مشکل کمبود خوابگاه در دانشگاه هنر اظهار کرد: خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه هنر در تهران همچون ساختمان‌های آموزشی این دانشگاه پراکنده هستند که این مساله با توجه به این که بر اساس طرح راهبردی دانشکده‌ها باید در تهران متمرکز شوند، برای دانشگاه معضل مهمی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هنر در کرج خوابگاه‌های خوبی دارد، گفت: در کرج مشکل کمبود خوابگاه وجود ندارد ولی در تهران باید در صدد فراهم کردن خوابگاه باشیم.

اکرمی با اشاره به تصمیم دانشگاه هنر برای خریداری ساختمان هایی در اطراف این دانشگاه برای تامین نیاز خوابگاهی افزود: در اطراف باغ ملی ساختمان‌های هم‌سنخ با باغ ملی کم هستند و با توجه به سنخیت و سبک و سیاقی که در حال حاضر در دانشگاه هنر ایجاد شده، بهتر است که ما از ساختمان های تاریخی و قدیمی استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم این سنخیت را حفظ کنیم.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به فعالیت‌های پردیس بین‌المللی این دانشگاه در کرج تاکید کرد: در صدد توسعه پردیس بین‌الملل هستیم و در این راستا بخشی از زمین‌ها در کرج به فعالیت‌های این پردیس اختصاص پیدا می‌کند.

دکتر اکرمی از ایجاد پارک هنر و فناوری در کرج خبرداد و گفت: بنابراین بخشی از زمین‌ها به این موضوع اختصاص می‌یابد و بخشی از آن نیز باید به فعالیت ها و امکانات ورزشی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: پارک های فناوری مورد حمایت دفتر ریاست جمهوری است و وزارت علوم نیز این موضوع را پیگیری می کند و به نوعی تاکید مقام معظم رهبری نیز هست بنابراین در دانشگاه هنر نیز ما این مساله را پیگیری می کنیم.

رییس دانشگاه هنر با اشاره به اینکه در حال حاضر نیاز زیادی به این پارک وجود دارد و رشته هایی نظیر طراحی صنعتی، سینما،‌ انیمیشن و صنایع دستی می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند، تاکید کرد: در حال حاضر این موضوع را دنبال می‌کنیم و زمینه‌هایی نیز فراهم شده است که مرکز رشدی ایجاد شود و به تبع آن فعالیت‌هایی نیز در دانشکدهها شروع شده است.

دکتر اکرمی در پایان با اشاره به حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری از ایجاد پارک هنر و فناوری دانشگاه هنر خاطرنشان کرد: کارهایی در این زمینه آغاز شده است و امیدواریم تا سال آینده در صورت حصول توافقات و برنامه‌ریزی‌ها و تامین بودجه، امور ساختمانی و عمرانی آن نیز شروع می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 828535

وب گردی

وب گردی