دولت باید از بخش مسافری ریلی حمایت کند

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت های خصوصی فعال در این صنعت شکل بگیرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد رجبی اظهار کرد: برای توسعه خصوصی سازی در صنعت ریلی مسافری، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با وظیفه اجرایی و اپراتوری همزمان، نباید نقش حاکمیتی و دستوری داشته باشد.

او گفت: بخش خصوصی در بخش مسافری صنعت ریلی باید اختیارات بیشتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد تا بتواند نسبت به عرضه و تقاضا قطارهایش را کم یا زیاد کند.

او خاطرنشان کرد: مرجع تنظیم مقررات به عنوان نماینده دولت و بخش حاکمیتی به تعیین ضوابط و مقررات و آیین نامه ها در حوزه مسافری ریلی می پردازد تا نظارت ها را بر این اساس انجام دهد و نباید به گونه کنونی خود را رقیب بخش خصوصی بداند.

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل ریلی تأکید کرد: وقتی شرکت های خصوصی امکان مانور دادن در ارائه خدمات گوناگون با قیمت های مختلف بر اساس عرضه و تقاضا یا حذف و اضافه کردن قطارهایشان را نداشته باشند عملا امکان مدیریت در هزینه و درآمدهای خود را ندارند.

رجبی از زیان ده بودن بخش مسافری ریلی در اکثر کشورها حتی کشورهای توسعه یافته یاد کرد و گفت: بخش مسافری ریلی باید از طرف دولت حمایت خوبی شود تا شرکت های خصوصی فعال در این صنعت شکل بگیرد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 828574

وب گردی

وب گردی