رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: مهار آب های سطحی و مرزی  از پروژه های مهم استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از پروژه های مهم برای استان مهار آب های سطحی و مرزی است که با این کار حدود ۴۹۰ هکتار از باغات شهرستان ثلاث باباجانی احیاء خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه برگزار شد، به تشریح برنامه های هفته دولت پرداخت و افزود: در هفته دولت ۶۵۱ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان و با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: با افتتاح این پروژه ها در استان کرمانشاه حدود دو هزار ۷۶۶ شغل ایجاد خواهد شد.

وی آغاز به کار این پروژه ها را از دهه فجر سال گذشته عنوان و خاطر نشان کرد: این تعداد پروژه ها در کرمانشاه بی سابقه است و از اهداف آن بهره وری از آب در سطح اراضی بوده است.

ایجاد ۹ پروژه در راستای ذخیره سازی آب

شهبازی اذعان داشت: ۹ پروژه در راستای ذخیره سازی آب، ۵ پروژه دام و طیور، ۲۳ پروژه باغبانی، ۸ پروژه افتتاح گلخانه ای از جمله پروژه هایی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: همچنین ۶ پروژه در بخش شیلات و ۱۱ پروژه در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در هفته دولت آغاز به ساخت خواهد کرد.

وی از کلنگ زنی ۱۳ طرح در هفته دولت خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیون تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است که اشتغالزایی ۱ هزار و ۵۸ نفر را در بر خواهد داشت.

احیای ۴۹۰ هکتار از باغات شهرستان ثلاث باباجانی

شهبازی یادآوری کرد: یکی از پروژه های مهم برای استان مهار آب های سطحی و مرزی است که با این کار حدود ۴۹۰ هکتار از باغات شهرستان ثلاث باباجانی احیاء خواهد شد.

وی در ادامه به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا از ۴۲ هزار هکتار میزان ۲۲ هزار و ۵۲۶ هکتار به بهره برداری رسیده و تا پایان سال تقریبا ۷۰ درصد آن به پایان خواهد رسید.

خریداری ۶۴۳ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال ۹۲ هکتار هکتار سطح زیر کشت زعفران و ۱۷۰۰ هکتار گیاهان دارویی داشتیم که با کار تولید قصد ایجاد اشتغال را داریم.

وی گفت: حدود ۶۴۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران خریداری شده است که ۴۶۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده که با این میزان ۵۶ درصد هزینه ها پرداخت شده است.

پرداخت ۱۰۰ درصد پول کلزاکاران و ۹۹ درصد پول چغندرکاران استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پرداخت ۱۰۰ درصدی پول کلزاکاران گفت: به لطف خدا غیر از مقداری از پول گندمکاران هیچگونه بدهی نداریم.

وی همچنین از پرداخت ۹۹ درصدی پول چغندکاران خبر داد و افزود: توسعه کشت چغندر پاییزه در ۲ هزار هکتار از مزارع استان در دستور کار قرار دارد.

شهبازی راه اندازی گاوداری سه هزار راسی را از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: فاز نخست آن با ۱ هزار راس به بهره برداری خواهد رسید.

901

کد خبر: 828603

وب گردی

وب گردی