تصادف ناو آمریکایی با یک نفتکش

یک ناوشکن آمریکایی در آب های شرق دور در نزدیکی سنگاپور با یک کشتی باری تصادف کرد. در این حادثه پنج ملوان آمریکایی زخمی و ۱۰ نفر دیگر ناپدید شده‌اند. این دومین تصادف ناوهای آمریکایی در دو ماه اخیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دویچه وله، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن موشک‌انداز "یواس‌اس جان‌اس مک‌کین" (USS John S. McCain) صبح روز دوشنبه (۲۱ اوت/ ۳۰ مرداد) در شرق تنگه مالاکا و سنگاپور با یک کشتی تجاری به نام "آلنیک ام‌سی" (Alnic MC) تصادف کرده است.

بنابر اطلاعیه نیروی دریایی آمریکا در این تصادف ۵ ملوان زخمی و ۱۰ نفر دیگر ناپدید شده‌اند. قسمت چپ عقب ناوشکن آمریکا نیز خسارت دیده است. ناوشکن در حال حاضر در حال حرکت به سوی سنگاپور است.

یکی از خدمه‌های ناوشکن آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته است کشتی باری که با ناوشکن تصادف کرده یک نفتکش و در حال انتقال نفت از تایوان به سنگاپور بود. به گفته این ملوان، هیچگونه مواد نفتی از نفتکش به بیرون نشت نکرده است.

مقا‌م‌های سنگاپور نیز گفته‌اند گزارشی درباره آلودگی احتمالی محیط در اثر این تصادف دریافت نکرده‌اند. علاوه براین، این تصادف مشکلی برای آمدوشد کشتی‌ها در سنگاپور ایجاد نکرده است.

این دومین تصادف ناوهای آمریکایی در دو ماه است؛ علت تصادف ناوشکن جان مک‌کین و ابعاد خسارت وارد شده به آن هنوز روشن نیست. نیروهای دریایی آمریکا عملیات جستجو برای یافتن ملوانان ناپدید شده را آغاز کرده است. نیروی هوایی سنگاپور نیز چندین هلیکوپتر برای پشتیبانی از علملیات جستجو اعزام کرده است.

دو ماه پیش (۲۱ ژوئن) کشتی جنگی "یواس‌اس فیتزجرالد" در نزدیکی آب های ژاپن با یک کشتی باری کانتینربر تصادف کرد. در این تصادف ۷ ملوان آمریکایی جان خود را از دست دادند و کشتی جنگی آمریکا به‌شدت آسیب دید.

خسارت چنان سنگین بود که کم مانده بود ناو "یواس‌اس فیتزجرالد" غرق شود. در حالی که کشتی باری فیلیپینی خسارت خیلی جزیی دید. چند روز پس از این تصادف، سه عضو فرماندهی این ناو برکنار شدند.

802

کد خبر: 828613

وب گردی

وب گردی