استاندار همدان خبر داد: افتتاح هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در هفته دولت

استاندار همدان از افتتاح بیش از هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: افتتاح این طرح‌ها به خاطر انتخابات عقب افتاد درحالی که از زمان انتخابات آماده افتتاح بودند.

وی با بیان اینکه بنا بود معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح طرح‌ها به همدان سفر کند اما به دلیل معرفی کابینه دولت دوازدهم سفر به عقب افتاد، تصریح کرد: ممکن است آقای جهانگیری در هفته دولت به همدان سفر کرده و چندین طرح را افتتاح کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در هفته دولت تعداد زیادی پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، بیان کرد: مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌ها در سفر آقای جهانگیری گنجانده نمی‌شود و با حضور مسؤولان محلی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 350 میلیارد تومان برای سد گرین نهاوند مصوب شد تا سد در دولت دوازدهم اجرایی شود، افزود: در مراسمی ادامه یا بازگشت به کار پروژه سد گرین اعلام می‌شود.

استاندار همدان به موضوع کمک به صندوق حمایت توسعه از کشاورزان اشاره و بیان کرد: 90 میلیارد تومان برای آسیب‌ها و خسارات کشاورزی در نظر گرفته شده و برای کمک به صندوق حمایت توسعه کشاورزی 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه حمایت از کشاورزان ماموریت خود را به بخویی انجام داده است، افزود: بانک‌ها همیشه از دادن تسهیلات نالان هستند چراکه با معوقه روبرو می‌شوند اما صندوق حمایت از توسعه کشاورزی یک ریال معوقه نداشت با وجود اینکه هیچ وثیقه‌ای دریافت نمی‌کند.

نیکبخت ادامه داد: سال گذشته 600 میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان استان همدان پرداخت شد و در مجموع برای محصول جو و گندم در استان همدان یک‌هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: می‌توانستیم با کشاورزان، اتحادیه‌ها و ... هماهنگ کرده تا کشاورزان پنج یا 10 درصد پول گندم و جو خود را به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی بریزند تا نیاز به بانک‌ها نداشته باشند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما اعلام کرده که 10 میلیارد تومان برای تبلیغات استان هزینه خواهد داشت، افزود: استان همدان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث در کشور بی‌نظیر است اما هیچ تبلیغی انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی گردشگر خارجی به کشور وارد می‌شود مسیر اصفهان، فارس، تهران و پرواز خارجی را طی می‌کند و هنوز استان همدان جزو مقاصد گردشگری نیست.

نیکبخت بیان کرد: صدا و سیما 10 میلیارد تومان برای تبلیغات کمک خواهد کرد در برابر این مبلغ استان نیز 100 میلیون تومان از محل اعتبارات گردشگری باید هزینه کند،

استاندار همدان در ادامه به پروژه‌های آماده واگذاری به بخش خصوصی در استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه برای واگذاری پروژه‌ها 80 درصد تخفیف ارائه می‌شد، بیان کرد: اختیار واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی به استان‌ها داده شده بود اما اکنون که اختیار با هیات وزیران انجام ادامه واگذاری بعید است.

نیکبخت با اشاره به اینکه استان‌ها در ابتدای واگذاری پروژه‌ها رغبت نشان نمی‌دادند، افزود: 400 هزار میلیارد طرح نیمه‌تمام وجود دارد که باید یا اجرا و یا واگذار شود که اجرای این همه پروژه از سوی دولت 30 سال طول می‌کشد در نتیجه بهترین تصمیم واگذاری آنها به بخش خصوصی بود.

وی در ادامه به آغاز به کار دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: امیدوارم دولت دوازدهم بتواند در استمرار خدمات گذشته خدمات شایسته‌تری برای مردم ارائه دهد.

استاندار همدان در ادامه یاد و خاطره شهید حججی را گرامی داشت و با بیان اینکه شهیدحججی با نثار سر خود سرافرازی را برای خود و ملت آفرید، تصریح کرد: امیدواریم که تقاص و انتقام این فرزند برومند ایران اسلامی گرفته شود.

وی در ادامه به کودتای 28 مردادماه اشاره کرد و با بیان اینکه 28 مردادماه یادآور خیانت استکبار، آمریکا و انگلیس در ساقط کردن دولت قانونی و به حق ایران بود، بیان کرد: اگر همیشه عملکرد‌های مشابه با 28 مرداد استکبار را در نظر داشته باشیم بیشتر به خباثت و خیانت استکبار پی خواهیم برد چراکه استکبار همیشه از حکومت‌ها و ملت‌های آزاده و روشن هراس دارد.

نیکبخت در ادامه به هفته دولت اشاره کرد و با بیان اینکه به ارواح پاک همه شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر درود می‌فرستیم و خاطرنشان کرد: پنج شنبه آینده جشنواره شهید رجایی با حضور دستگاه‌های اداری برگزار خواهد شد تا گزینش‌ها در رابطه با فعالیت سازمان‌ها توضیح داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه احتمالا دوشنبه در رابطه با کنگره آیت‌الله نجفی با تعدادی از مسؤولان کنگره به محضر مقام معظم رهبری شرفیاب خواهیم شد، بیان کرد: سفر مقام معظم رهبری استان عایدی زیادی برای استان همدان داشت که می‌توان به راه آهن و سد تالوار اشاره کرد.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه از فرمانده سابق سپاه انصارالحسین(ع) استان یاد می‌کنیم، افزود: همه «سابق» و «اسبق» می‌شوند که این موضوع مانند عمر انسان است چهار سال دیگر هم به بنده استاندار «سابق» می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه در مدت چهار سالی که با سردار ابوحمزه در استان همدان بودیم خاطرات خوب و غیر داریم اما خاطرات خوب بیشتر بوده است، افزود: سردار ابوحمزه را انسان خوب و سالمی دیدم.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه سردار مجیدی جایگزین سردار ابوحمزه در سپاه انصارالحسین(ع) شد، تصریح کرد: سردار مجیدی، استان و فرهنگ استان را به خوبی می‌شناسد و اهل تعامل است و افراط و تفریط در وجود سردار مجیدی ندیدم.

وی افزود: رئیس جمهور تاکید داشت که از وزیر امور خارجه تا وزیر کار علاوه بر ماموریت ذاتی خود، وظیفه ایجاد اشتغال هم انجام دهند چراکه وقتی اشتغال وقتی تقویت می‌شود که تولید تقویت شود و تولید هم وقتی تقویت می‌شود که سرمایه گذاری باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه در استان همدان از سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری استقبال نمی‌شود، افزود: انتخابات تمام شده و اکنون باید همه باید برای مردم کار کنیم و هر مدیری خوب کار کند با هر کسی برای او می‌جنگم و از او دفاع می‌کنم اما مدیری که خوب کار نکند انتظار حمایت نداشته باشد.

901

کد خبر: 828646

وب گردی

وب گردی