برقی شدن قطار تهران-مشهد در دستور کار قرار گیرد/اقدامات آخوندی تجاری شود

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: باتوجه به رفت و آمد زیاد مردم در جاده ها، اقدام آخوندی در حوزه راه باید تجاری تر شود.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درخصوص انتخاب مجدد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: آرایی که روز گذشته توسط نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی جهت انتخاب در کابینه داده شد، منطقی بود و همچنین برنامه های ارائه شده توسط وزارتخانه ها در راستای خروج کشور از رکود مثبت برداشت می شود.


او گفت: برنامه‌ آخوندی در حوزه ساختمان برای جلوگیری از شهرفروشی تاثیرگذار است رکود حاکم در کشور مختص به تمامی صنایع موجود است اما در حوزه ساختمان نسبت به دیگر صنایع بیشتر بود که به طور حتم باید تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ شود.

صالحی افزود: دولت در خصوص تورم بسیار مثبت و کارآمد عمل کرد اما در زمینه توسعه‌ در رشد ناخالص ملی آنطور که باید عمل نکرد.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، با توجه به برنامه‌ های ارائه شده از سوی دکتر روحانی درخصوص اقتصاد مقاومتی امیدوار به پیشرفت در صنایع نفت و ساختمان خواهیم بود.

او با بیان اینکه مشکلات موجود در وزارت راه و شهرسازی تنها مختص به اقدامات آخوندی نیست، خاطرنشان کرد: به دلیل رفت و آمد زیاد مردم در جاده ها، اقدامات آخوندی در حوزه راه باید تجاری تر شود، اقدامات زیادی جهت برقی کردن خطوط ریلی تهران - مشهد انجام شده اما باتوجه به استفاده زیاد مسافران از خطوط ریلی، پیگیری نکردن مسئولان برای برقی شدن قطار این مسیر به هیچ عنوان قابل قبول نیست بنابراین به دلیل درخواست های صورت گرفته این امر به زودی باید نهایی شود.


صالحی تصریح کرد: امیدواریم انتظاراتی که در حوزه مسکن از آخوندی داریم به زودی اجرایی شود، توقع ما این است که در طول این 4 سال توسعه راه ها به عنوان زیرساخت کشور حرکتی الزامی باشد و منتظر حرکت های جدید دولت در این زمینه هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به نقاط ضعف عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در حوزه هوایی، هواپیماهایی خریداری شده اما اکنون به کشور وارد نشده است، اقدامات صورت گرفته در این حوزه رو به رشد بود و نسبت به سال های گذشته مثبت بوده است.

او با بیان اینکه توسعه فرودگاه ها در کشور امر بسیار مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: به دلیل افزایش ورود توریست و انجام تجارت در کشور باید هر چه زودتر امکانات رفاهی فرودگاه ها تامین شود.

صالحی با تاکید بر اینکه تصمیماتی برای توسعه اتوبان تهران - کرج باید اتخاذ شود، گفت: تردد زیاد اتوبان ها باید دلیلی برای عریض تر شدن این اتوبان باشد، به دلیل اخذ عوارض دریافتی در اتوبان تهران - قم مردم توقع توسعه و نیز افزایش کیفیت اتوبان ها را دارند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: مسئولان در انتظار حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور هستند این در حالیست که مبالغ دریافتی از مردم سرمایه لازم جهت بهبود وضع حاکم را تامین می کند بنبابراین باید به نوعی پاسخگوی خواسته و نیز مطالبات مردم باشند.

401

کد خبر: 828653

وب گردی

وب گردی