دیوارکشی ترکیه در مرزهای مشترک با ایران

به گفته باقری، اقدامات ایران و ترکیه در این زمینه، مکمل یکدیگر خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایسنا ،رییس ستاد کل نیروهای مسلح به دیوارکشی ترکیه در مرزهای مشترک با ایران واکنش نشان داد و توضیحاتی درباره سفر اخیرش به این کشور ارائه کرد.

سرلشگر باقری در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا و دیدار با فرماندهان ارشد این نیرو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز، جلسه خوب و پرباری بود و تصمیمات خوبی در آن اتخاذ و مقرر شد که با شیبی مناسب تقویت کمی و کیفی در مرزبانی رخ دهد. این تغییر هم در بعد نیروی وظیفه و هم در بعد مسائلی چون زیرساخت‌ها، ابنیه، تجهیزات، مهمات، و... خواهد بود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسوولیت مرزبانی جزو مسائل مهم و قابل توجه است، به همین دلیل امتیازات خاصی را برای کارکنان مرزبانی پیش‌بینی کردیم و قرار شد در ارائه برخی از خدمات نیز در اولویت قرار بگیرند، چراکه ما بخشی از امنیت کشور را مدیون مرزبانان و خون شهدای این نیرو هستیم.

جزییات سفر باقری به ترکیه

رییس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به سوالی درباره سفر اخریش به کشور ترکیه تصریح کرد: در این سفر با رییس ستاد ارتش ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردیم و توافقات خوبی نیز بین دو طرف انجام شد. در موضوع مرزهای مشترک با ترکیه مقرر شد تا این کشور نیز به مرز توجه بیشتری کند. ما از امتداد مرزها و اقدامات کنترلی از سوی ترکیه در مرزها استقبال کردیم چراکه این کار برای مقابله با قاچاقچیان انسان، موادمخدر، اسلحه و همچنین اقدامات تروریستی و... انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث جلوگیری از عبور تروریست‌ها نیز از مرزهای مشترک، توافقات خوبی صورت گرفت و در آینده نیز رییس ستاد ارتش ترکیه به ایران سفر خواهد کرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا در این دیدار درباره مسائل سوریه و عراق نیز بحث شده یا خیر؟ گفت: در سفر اینجانب در مورد مباحث امنیت منطقه‌ای مسائلی مطرح شد. در مورد سوریه و عراق مذاکراتی داشتیم. در بحث سوریه، تقویت روند مذاکرات آستانه و منطقه ادلب توسط نیروهای مسلح دو کشور بحث اصلی بود. همچنین استقرار حاکمیت کشور سوریه در شمال این کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.

باقری با بیان اینکه توافقات خوبی در این زمینه صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در مورد عراق نیز موضوع احتمال وقوع همه‌پرسی در شمال این کشور نیز مورد بحث قرار گرفت که دو طرف نظرشان بر این بود که جغرافیای سیاسی کشور عراق نباید به هیچ عنوان تغییر کند.

وی با اشاره به مسائل همه پرسی در کشور عراق نیز افزود: هرگونه مساله کردستان عراق با حاکمیت مرکزی در بغداد، باید براساس قانون اساسی این کشور حل و فصل شود، چراکه هرگونه اقدام غیراز این باید باعث ناامنی در این کشور می‌شود و بدیهی است که هرگونه ناامنی در این کشور نیز محدود به مرزهای آن نخواهد شد و به کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه نیز سرایت خواهد کرد.

705

کد خبر: 828687

وب گردی

وب گردی