دومین دوره «مسابقه دانش‌آموزی نور» قدم‌های پایانی را برمی‌دارد

مسابقه دانش‌آموزی نور که با همکاری معاونت علمی برگزار می‌شود، دومین دوره خود با «گرامیداشت پروفسور جکی پینگ» را 10 شهریورماه به‌پایان می‌رساند.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) به‌منظور امیدبخشی و پرورش استعدادهای درخشان دانش‌آموزان دومین دوره «مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پرفسور جکی پینگ» را برگزار کرده است.

در «مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پرفسور جکی پینگ»2194 گروه شرکت کردند. این گروه‌ها 5110 دانش‌آموز را شامل شد که برخی از آنها به‌جز ایران از کشورهای افغانستان و پاکستان در این رویداد شرکت کرده‌اند. درمجموع 1993 فیلم به دبیرخانه دومین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور ارسال شده است.

جایزه جهانی مصطفی (ص) به‌عنوان نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام به‌منظور نکوداشت و حمایت از دانشمندان جهان اسلام و ایجاد فضای همکاری متقابل میان متخصصیان و دانشمندان مسلمان تشکیل شده است.

این جایزه همچنین به‌منظور کمک به پیشرفت علم و فناوری در کشورهای اسلامی و شبکه‌سازی دانشمندان جهان اسلام، فعالیت‌هایی را در راستای تبیین علم و فناوری به‌عنوان گفتمان عمومی جامعه و ایجاد نشاط و انگیزه علمی در جامعه دانش‌آموزی، دانشجویی و دانشمندان جوان در سطح جهان اسلامی برنامه‌ریزی کرده است. این برنامه‌ها در قالب تأسیس «بنیاد بین‌المللی مصطفی (ص)» در حال پیگیری است.

دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص)، نخستین دوره مسابقه دانش‌آموزی را مهر 1394 به نام «مسابقه دانش‌آموزی نور گرامیداشت ابن هیثم» را با موضوع ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی یک‌دقیقه‌ای در بین دانش‌آموزان و مراکز آموزشی و پژوهش سراها برگزار کرد.

بیش از 1500 فیلم در حوزه دانش نور و کاربردهای آن در این دوره دریافت شد و بیش از 10 هزار دانش‌آموز علاقه‌مند به ساخت فیلم در این مسابقه شرکت کردند. اجرای مسابقه و پشتیبانی علمی و فنی آن بر عهده فن‌آموز بود.

براساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

از اعضای بین‌المللی شورای سیاست‌گذاری می‌توان به بانک توسعه اسلامی، آکادمی علوم جهان اسلام، دانشگاه کراچی و دانشگاه مالایا اشاره کرد و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امورخارجه، روسای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم، فرهنگستان علوم پزشکی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، جامعه المصطفی العالمیه نهادهای عالی‌رتبه و مؤسسات علمی ایرانی عضو شورا هستند.

مراسم اختتامیه دومین دوره «مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پرفسور جکی پینگ» با حضور مسئولین و متخصصین علمی جمعه 10 شهریورماه 96 از ساعت 17 تا 19 در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

201

کد خبر: 828704

وب گردی

وب گردی