تنها مرجع اعلام نسخ یا اعتبار قوانین مجلس، خود مجلس و معاونت قوانین آن است

مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه مردمی مصداق عینی اعتماد به مردم است‌ که اگر در همه زمینه ها به خصوص حوزه‌های اقتصادی بر اساس اصل 44 قانون اساسی مورد اعتنا قرار بگیرد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، صالح اسکندری عضو هیات رئیسه و مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک به سیدضیاء هاشمی برای تصدی سرپرستی وزارت علوم گفت: امیدواریم در دوره تصدی هاشمی قوانین و مقرارات کشور مبنای تعاملات در خانواده بزرگ آموزش عالی باشد.

وی با بیان اینکه نیمی از بار آموزش عالی در کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است بدون اینکه حتی یک ریال به بودجه عمومی کشور تحمیل شود، افزود: این دانشگاه مردمی مصداق عینی اعتماد به مردم است‌ که اگر در همه زمینه ها به خصوص حوزه‌های اقتصادی بر اساس اصل 44 قانون اساسی مورد اعتنا قرار بگیرد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

اسکندری در خصوص رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به قانون تایید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مصوب 14 اردیبهشت 1367 تاکید کرد: این قانون و آیین نامه اجرایی آن بر اساس اظهار نظر صریح معاونت قوانین مجلس معتبر است.

مسئول امور رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس این قانون، هیات 3 نفره‌ای متشکل از نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول تایید رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

وی با اشاره به معرفی رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده دانشگاه در این هیات 3 نفره افزود: آقای کبکانیان نیز از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده است و امیدواریم با حضور آقای هاشمی در سمت سرپرستی وزارت علوم نماینده این وزارت خانه در هیات 3 نفره نیز معرفی شود.

اسکندری همچنین تنها مرجع اعلام نسخ یا اعتبار قوانین مجلس را خود مجلس و معاونت قوانین آن خواند و گفت: در اجرای بند 1 ماده 3 قانون تدوین، و تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب 1389 اعلام قوانین معتبر بر عهده معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی است.

اسکندری در پاسخ به سوالی درباره التزام این دانشگاه به قانون سنجش و پذیرش سال 94 افزود: اگر حتی وزارت علوم مبنا را بر اساس قانون سال 94 قرار دهد باز هم تمام رشته محل های این دانشگاه واجد تمام استانداردهای لازم هستند.

وی گفت: بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت علوم از 1022 رشته محل باقی مانده در مقطع کارشناسی ارشد بالغ 700 رشته محل در شورای گسترش وزارت علوم تعیین ظرفیت و تایید شده است. حدود 300 رشته محل باقی مانده نیز مربوط به واحدهای بین المللی و الکترونیکی است که اتفاقا بر اساس مقررات وزارت علوم آنها نیز تایید شده هستند.

کد خبر: 828725

وب گردی

وب گردی