تامین نیاز های دارویی سوریه توسط شرکتهای داروسازی ایران

رئیس اتحادیه داروسازان سوریه شرکت های ایرانی ثبت شده در وزارت بهداشت سوریه شش درصد داروهای کیفی به ویژه داروهای درمان کننده سرطان و بیماری های کلیوی را تامین می کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،'محمود حسن' رئیس اتحادیه داروسازان سوریه از همکاری میان دمشق و شرکت های ایرانی برای تامین کننده کمبود داروهای کیفی در کشورش خبر داد و افزود: شرکت های داروسازی ایران در حال حاضر 6 درصد از نیاز بازار سوریه در باره این اقلام را تامین می کنند.
وی بر آمادگی شرکت های ایرانی جهت تامین هر گونه کمبود شدید در برخی از ردیف های دارویی و تقویت بازار سوریه از سوی این شرکت ها تاکید کرد.
وی توضیح داد: با برپایی اولین کنفرانس دارویی ایران و سوریه در دمشق همکاری میان شرکت های سوری و ایرانی افزایش می یابد. این کنفرانس با مشارکت بیش از 30 شرکت دارویی در ماه اکتبر برگزار می شود و طی آن دو طرف به تبادل اطلاعات و تجارب در مورد صنایع دارویی به ویژه در زمینه تولید داروهای با کیفیت خوب خواهند پرداخت.
محمود حسن افزود: سوریه در صنایع دارویی پیشگام بود و ما به تمامی کشورهای جهان دارو صادر می کردیم، اما به دلیل جنگ علیه سوریه هم اکنون در برخی از ردیف های دارویی به ویژه داروهای تک نسخه ای با کمبود مواجه هستیم، اما به واسطه همکاری میان شرکت های ایرانی و سوری در صدد جبران این کمبود هستیم .
وی خاطرنشان کرد: این کنفرانس تمامی مطالب جدید در علوم داروسازی را در برمی گیرد و هیات داروسازان سوریه در سفر به ایران شاهد تحول بزرگی در صنایع داروسازی در ایران بود .

705

کد خبر: 828749

وب گردی

وب گردی