«مشاعره» تلویزیونی برای رشته‌های دانشگاهی

تهیه‌کننده برنامه «مشاعره سلامت» که در حال حاضر از شبکه آموزش پخش می‌شود، گفت: قرار است یک لیگ سراسری دانشجویان در سراسر کشور و در همه رشته‌ها برای مشاعره داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، امیرحسین آذر درباره نام سری دوم برنامه «مشاعره سلامت» بیان کرد: نام‌گذاری «مشاعره سلامت» به این دلیل است که افرادی که در این مسابقه شرکت می‌کنند از دانشجویان رشته‌های حوزه علوم پزشکی از دانشگاه‌های سراسر کشور هستند. این دانشجویان از ۳۰ دانشگاه ۳۰ استان کشور در مسابقه حضور دارند. رشته مشاعره به عنوان یک از رشته‌های جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشگاه‌ها انتخاب شده است و این افراد شرکت‌کننده در مسابقه ما برگزیده دانشگاه‌های خود هستند.

او ادامه داد: این برنامه در ۳۰ قسمت تولید شده است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ به روی آنتن می‌رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۱۱:۱۵صبح پخش می‌شود.

آذر با اشاره به ویژگی سری جدید برنامه «مشاعره سلامت» اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های سری جدید مسابقه مشاعره سلامت این است که ویژگی‌های مسابقه‌گونه مانند بحث امتیاز، حذف شدن، محدودیت زمانی که در یک مسابقه تلویزیونی پررنگ است، در برنامه مشاعره شبکه آموزش هم به شدت افزایش پیدا کرده است. در واقع این مسابقه از هیجان زیادی برخوردار و برد و باخت در این مسابقه جدی است.

تهیه‌کننده برنامه «مشاعره سلامت» با بیان اینکه اشعار شاعران فارسی هم در این مسابقه خوانده می‌شود، گفت: دانشجویان در این مسابقه از گنجینه اشعار فارسی استفاده می‌کنند اما خودشان تمایل دارند که از اشعاری که در حوزه بهداشت و سلامت است نیز استفاده کنند.

او اضافه کرد: قرار است که یک لیگ سراسری دانشجویان در سراسر کشور و در همه رشته‌ها برای مشاعره داشته باشیم که بخشی از آن نیز در حوزه سلامت است. این لیگ به صورت سراسری و با همکاری وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد طرحی را پیشنهاد خواهند داد که به صورت مسابقه مشاعره برگزار خواهد شد.

امیرحسین آذر با اشاره به اینکه ایده برنامه از چه کسی است، بیان کرد: ایده دوره‌های اخیر برنامه مشاعره و همچنین دوره‌های سال ۷۱ و ۷۲ که از رسانه ملی پخش می‌شد از اسماعیل آذر بود اما مشاعره حوزه سلامت با پیشنهاد معاونت فرهنگی وزارت بهداشت بوده است.

تهیه‌کننده برنامه «مشاعره سلامت» با بیان اینکه تعداد برنامه‌های حوزه ادبیات در تلویزیون کم است، ادامه داد: ما در شبکه‌های تلویزیونی برنامه‌های تخصصی و مختلفی در حوزه‌های ورزشی، سینما و ... داریم. اما در چند سال اخیر برنامه‌های کمی در حوزه ادبیات دیده شده است که موفق باشد. اگر هم برنامه‌ای تولید شده برای مخاطب خاصی که متخصص زبان و ادبیات فارسی است، به روی آنتن رفته است. ویژگی برنامه مشاعره این است که شعر و ادب را به طور غیرمستقیم به یک دامنه وسیعی از مخاطبان عام که در سنین و شغل‌های مختلف هستند، منتقل می‌کند.

او افزود: این برنامه می‌تواند آموزش‌های غیررسمی در بحث محتوایی، شعر، ادبیات، اخلاقی و دینی را به مخاطب منتقل کند. همچنین آموزش‌هایی در صحبت‌های مجری ـ کارشناس و مشاعره شرکت‌کنندگان وجود دارد که این تفاوت اصلی در برنامه است. برنامه مشاعره در شبکه آموزش به خوبی جا افتاده و سال‌هاست که مخاطب این برنامه را می‌شناسد و پیگیر برنامه است. ما بازخورد این برنامه را میان مردم می‌بینیم و این نشان می‌دهد که جایگاه خود را در شبکه آموزش پیدا کرده است.

امیرحسین آذر به شرکت‌کنندگان این مسابقه اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در این مسابقه داریم که در قالب گروه‌های سه نفری از هر دانشگاه و شهری هستند. این ویژگی جدید برنامه است که شرکت‌کنندگان به صورت گروهی حاضر می‌شوند. در سری پیش به صورت انفرادی شرکت می‌کردند. این مسابقه همچنین به صورت سلسله مراتبی از مرحله مقدماتی تا نهایی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر: 828750

وب گردی

وب گردی