پل کریم خان به پل کامپوزیت بتنی تبدیل می شود

پل کریمخان یکی از 7 پل سواره رو فلزی شهر تهران به شمار می آید که به دلیل مشکلاتی همچون فرسودگی روکش، از کار افتادگی نئوپرن ها و فرسایش درزهای طولی و عرضی ، قرار است به یک پل کامپوزیت بتنی تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 از اتمام عملیات تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل کریمخان تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 از اتمام عملیات تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل کریمخان تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان، طبق برنامه زمان بندی در مهرماه امسال وارد مرحله تخریب عرشه فلزی و احداث عرشه بتنی می شود.

سید رامین حسینی نژاد پروژه مقاوم سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان به پل کامپوزیت بتنی پیشرفت 15 درصدی داشته و پس از اتمام عملیات حفاری و بتن ریزی 80 حلقه شمع مورد نیاز برای تقویت فونداسیون و کوله های بتنی طرفین پل ، احداث سرشمع ها و اتصال آنها به عرشه پل آغاز می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: راهبرد کلی این پروژه شامل حفظ پایه ها و تیرهای فلزی و احداث یک دال بتنی با ضخامتی حدود 10 سانتیمتر به جای عرشه فلزی است معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 6 اشاره کرد: مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل در برای نیروهای حاصل از زمین لرزه، از دیگر اقداماتی است که دردستورکار قرار دارد.

705

کد خبر: 828764

وب گردی

وب گردی