آیا شنوایی فوق العاده‌ای دارید؟

اسکن های ام.آر.آی نیز تایید کردند که منطقه ای از مغز که مسئول نظارت و توجه است، در شنوندگان اصوات خیالی بهتر واکنش می دهد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که داشتن حس شنوایی بسیار دقیق و غیر عادی می تواند نشانه ای از مشکلات سلامت روان باشد.

محققان دانشگاه کالج لندن و دانشگاه دورهام در این مطالعه متوجه شدند: افرادی که قادر به شنیدن گفت و گوها و یا درک یک جمله نامفهوم در یک مکان شلوغ هستند، بیشتر احتمال دارد که صداهای خیالی نیز در سر خود بشنوند.
آزمایش های انجام شده روی 17 فرد با سابقه شنیدن صداهای توهم زا و 17 فردی که این صداها را نمی شنیدند، نشان داد: افرادی که سابقه شنیدن صداهای خیالی را دارند، احتمال این که یک جمله معنی دار را در صداهای تحریف شده رایانه ای تشخیص دهند، سه در چهار بود.

بیش از 15 درصد این افراد زمانی که کسی صحبت نمی کند، صداهایی را می شنوند، گرچه تنها کسری از آنها از یک حد مشکل آفرین بالینی رنج می برند اما بسیاری از انها به بیماری های مرتبط مانند اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی مبتلا بودند.
محققان معتقدند که کشف آنها مبنی بر ارتباط میان توهمات کلامی شنیداری و شنیدن بهتر زبان جهان واقعی، روزی به ابداع درمان هایی برای برخی مشکلات مرتبط با سلامت روانی منجر می شود.

705

کد خبر: 828785

وب گردی

وب گردی