ساخت سه پمپ آتش‌نشانی و چهار ترانس توسط سازندگان داخلی

مجری پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی از پیشرفت ۶۴ درصدی عملیات لوله کشی EPC۱ این طرح و انتقال همه پمپ‌های انتقال میعانات گازی به محل سایت این پروژه خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ امیرمنصور حق‌وردی گفت: سه پمپ آتش نشانی و چهار ترانس که از سوی سازندگان داخلی تولید شده است به سایت تاسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی منتقل شده است.

او، یکی از مهمترین تجهیزات این پروژه را سامانه میترینگ عنوان کرد و گفت: این تجهیز از سوی یک شرکت هلندی ساخته می‌شود.

به گفته حق وردی، مهرماه امسال گروهی متشکل از نمایندگان شرکت نفت و گاز پارس، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی و نیز شرکت پایانه های نفتی ایران به منظور نظارت بر تست های عملکرد و کالیبراسیون فلومترهای سیستم میترینگ میعانات گازی این پروژه به کشور هلند می‌روند.

به گزارش نفت و گاز پارس، قرارداد احداث این پروژه در قالب سه طرح EPC۱، EPC۲ و EPC۳ امضا شده است که EPC۱ وظیفه ساخت بخش‌های پشتیبانی، لوله کشی، برق و ابزار دقیق و EPC۲ و EPC۳ نیز هرکدام وظیفه ساخت ٤ مخزن ذخیره سازی میعانات گازی و یک مخزن آب آتش نشانی را برعهده دارند.

پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی میعانات گازی دارای هشت مخزن با ظرفیت ذخیره هر مخزن٥٠٠ هزار بشکه میعانات است، که با بهره برداری از آن‌ها، همه میعانات گازی فازهای پارس یک پس از ذخیره سازی در این مخازن از طریق خطوط لوله و بعد از اندازه گیری برای مصرف کنندگان و SPM جهت صادرات ارسال خواهد شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه، پالایشگاه پارس شیراز با ظرفیت پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه و پتروشیمی برزویه با ظرفیت دریافت روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی از مصرف کنندگان عمده این پروژه پس از راه اندازی خواهند بود.

با احداث پالایشگاه سیراف و پالایشگاه میعانات گازی فرزانگان فارس نیکو، میعانات گازی مورد نیاز این پالایشگاه‎‌ها نیز به‌وسیله این مخازن تامین خواهد شد.

منبع: شانا

402

کد خبر: 828839

وب گردی

وب گردی