وداع زائران حرم رضوی با پیکر مطهر 9 شهید گمنام

هم‏زمان با شب شهادت حضرت جواد الائمه(ع) اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد و کلیه عزاداران در قالب دسته عزاداری وارد حرم مطهر رضوی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در پی میزبانی استان خراسان رضوی از 19 شهید گمنام دفاع مقدس که در سالروز شهادت امام جواد(ع) و امام محمد باقر(ع) در 9 نقطه از این استان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد، آئین وداع با پیکر مطهر 9 تن از این شهدا که در عملیات‎‌های محرم، خیبر، کربلای2 و فاو به فیض شهادت نائل آمدند در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
در این ویژه برنامه مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) در سوگ امام جواد الائمه(ع) و در مدح شهدای بزرگوار، به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.
حال و هوای حرم امام رضا(ع) در شب شهادت فرزند عزیزشان و با حضور 9 شهید گمنام غیر قابل توصیف شده بود، با اینکه این برنامه از طریق نمایشگرهای پهن پیکر در دیگر صحن ها قابل مشاهده بود اما بسیاری از زائران از دیگر صحن‎ها و رواق‎های حرم رضوی برای بهرمندی از این فضای معنوی به صحن جامع رضوی مشرف شده تا از نزدیک شاهد این برنامه باشند.
گفتنی است پیکر مطهر این شهدا در سالروز شهادت امام باقر(ع) در شهرهای مزداوند از توابع شهرستان سرخس، شهرآباد از توابع شهرستان بردسکن، کندر از توابع شهرستان خلیل‌آباد و شاندیز تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

901

کد خبر: 828865

وب گردی

وب گردی