شناسایی ۳۲۲ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۲۲ کارگر خارجی فاقد پروانه کار از ابتدای سال تاکنون در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان شناسایی شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: بر اساس ماده 120 قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال جریمه محکوم می‌شوند و در صورت تکرار این مبلغ به 3 میلیون و 99 هزار و770 ریال افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 181 قانون کار جمهوری اسلامی ایران کارفرمایانی که اتباع بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده به کار گیرند، با توجه به شرایط و امکانات خاطی شناخته شده و علاوه بر جریمه نقدی به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

جهاندیده گفت: کارشناسان این اداره‌کل از ابتدای سال تاکنون در بیش از 4000 بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان 322 کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی کردند و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی کارگران ایرانی است. 33 نیروی کار ایرانی در این مدت جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شدند. همچنین امسال حدود یک میلیارد و 187 میلیون ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان واحدهای متخلف استان صادر شده است.

901

کد خبر: 828898

وب گردی

وب گردی