ترامپ وعده داد آمریکا در جنگ افغانستان پیروز خواهد شد

رییس جمهور آمریکا درباره راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان سخنرانی کرد. وی تاکید کرد تلاش ما جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاهی امن برای افراط‌گرایان مذهبی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – بامداد امروز در سخنرانی خود در پایگاهی نظامی در نزدیکی واشنگتن درباره راهبرد جدید کشورش در افغانستان سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی درهای افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان را باز کرد و وعده داد آمریکا در این جنگ پیروز شود.

ترامپ در این سخنرانی که به طور زنده در رسانه‌های آمریکایی پخش می‌شد، گفت: رویکرد جدید ما جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاهی امن برای افراط‌گرایان مذهبی است.

ترامپ که پیش‌تر مکرراً از راهبرد روسای جمهور سابق آمریکا در افغانستان انتقاد می‌کرد، خود همینک میراث‌دار همان چالش‌ها شامل شورش مجدد گروه طالبان و استقرار دولت ضعیف در کابل است.

رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به جزئیات راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان اشاره‌ای نکرد. وی مشخص نکرد چه تعداد نیروی نظامی جدید به افغانستان می‌فرستد. همچنین هیچ ضرب العجلی برای پایان حضور نظامی آمریکا در افغانستان، فشار بر پاکستان، هند و متحدان ناتو برای اجرای تعهداتشان ترسیم نکرد.

با این وجود، مقامات رسمی اعلام کردند او برنامه‌های جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اعزام 4 هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان را امضا کرده است. در حال حاضر 8 هزار و 400 نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 828906

وب گردی

وب گردی