پرفروش ترین آثار کودک و نوجوان  در طرح تابستانه کتاب

آثار مهدی آذریزدی، ناصر کشاورز و محمدمیر کیانی با استقبال گسترده کودکان و نوجوان‌ها در طرح تابستانه کتاب روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، طرح تابستانه کتاب از 15 مرداد ماه با تائید ثبت نام 817 کتابفروشی آغاز شده است.

این طرح با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» با استقبال و درخواست مشارکت 936 کتابفروشی از سراسر کشور همراه شده است و از بین 817 کتابفروشی فعال در طرح تابستانه کتاب، استان تهران با 126 کتابفروشی، اصفهان با 92 کتابفروشی و قم با 85 کتابفروشی بیشترین مشارکت را داشته‌اند که در مقایسه با طرح های مشابه، افزایش استقبال کتابفروشی‌ها از این طرح را نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات موسسه خانه کتاب در 10 روز اول این طرح، کتاب‌های پرفروش کودک و نوجوان به این شرح است.

**قصه های خوب برای بچه های خوب، همیشه خواندنی

مجموعه 12 جلدی «می نی نی» اثر ناصر کشاورز پرفروش‌ترین کتاب‌ تالیفی طرح تابستانه کتاب است و بعد از آن «تن‌تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی و «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب؛ قصه‌های برگزیده‌ از گلستان و ملستان» اثر مهدی آذریزدی در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار دارند.

کتاب‌های «می‌می‌نی چه دوست نازنینی» و «می‌می‌نی حالا تمیزترینی»، «می‌می‌نی تو مهدکودک دوسته با فیل و اردک»، «پنیر داداش ماسته حرف می می نی راسته»، «می‌می‌نی یه عالمه شیرینی»، «می‌می‌نی دیگه بیکاره دوست و رفیق نداره» از مجموعه دوازده جلدی «می‌می‌نی» نوشته ناصر کشاورز مجموعا چند صدهزار نسخه فروش رفته است.

نویسنده در این کتاب‌ها به کودکان مفاهیم و ارزش‌های انسانی مانند امانت‌داری، پاکیزگی، مهربانی را یاد می‌دهد. این مجموعه را نشر افق منتشر کرده است.

«تن‌تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی بیش از چند 10 هزار نسخه به فروش رفته است.

این کتاب بیش از 25 سال پیش نوشته شده است. این قصه روایت گروهی از قهرمان‌های داستان‌های غربی به رهبری تن‌تن است. در این داستان قهرمان‌های مشرق زمین به رهبری سندباد به مقابله با آن‌ها می‌روند و درنهایت سندباد و یارانش موفق می‌شوند تا آن‌ها را شکست دهند.

قصه‌های «گلستان و ملستان» که براساس هفتمین مجلد از مجموعه داستانی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی آذر یزدی تدوین شده است.

مهدی آذریزدی در این کتاب به سراغ بازنویسی داستان‌هایی رفته که سعدی آن‌ها را در گلستان گردآوری کرده است. در کنار آن برخی از داستان‌های دیگر که به تقلید از سبک روایی سعدی در آثار دیگری گردآوری شده نیز از دید آذریزدی مخفی نمانده و انتخاب نام ملستان بر این اثر نیز بر همین اساس صورت گرفته است. این اثر را نشر امیرکبیر منتشر کرده است.

**شازده کوچولو یکه تاز آثار ترجمه

پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک در تابستانه کتاب در حوزه ترجمه بوده اند و در این میان «دنیای معرکه تام گیتس» اثر «لیز پیشون» در صدر پرفروش‌ها قرار دارد.

بعد از آن کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری و «خانه درختی 13 طبقه» اثر «اندی گریفیتس و تری دنتون» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

«دنیای معرکه تام گیتس» اثر «لیز پیشون» و ترجمه بهرنگ رجبی از نشر هوپا در صدر پرفروش‌های آثار ترجمه شده ادبیات نوجوان قرار گرفته است.

مجموعه «تام گیتس» داستان گرفتاری‌ها و دردسرهای یک پسربچه شیطان و خلاصی او از این مخمصه‌هاست. این روایت به شکل یادداشت‌های روزانه با بیانی طنز و تصویری روایت شده است.

در جلد اول مجموعه «تام گیتس» به نام «دنیای معرکه» صبح اولین روز مدرسه بعد از تعطیلات است ولی تام هنوز تکلیف درسی‌اش را انجام نداده است. جای همه‌ میزهای کلاس عوض شده و مارکوس زرزرو بغل‌دستی تام شده است.

داستان «شازده‌ کوچولو» ده‌ها بار به فارسی ترجمه شده است و اقبال مخاطب‌ها به ترجمه‌های احمد شاملو، ابوالحسن نجفی و محمد قاضی از از این کتاب بیش تر بوده است.

این اثر پرطرفدار را آنتوان دو سنت اگزوپری نوشته و نشر نگاه هم ناشر فارسی آن است. داستان شازده‌ کوچولو از این قرار است که ناگهان شازده کوچولو به خلبانی سرگردان در بیابان برمی‌خورد و حکایتی خردمندانه و سحرانگیز آغاز می‌شود. خلبانِ مبهوت به قصه سفرهای شازده - از سیاره‌ای به سیاره‌ای دیگر - گوش می‌دهد و درمی‌یابد درک حوادث زندگی بسیار دشوار است.

«خانه درختی 13 طبقه» اثر «اندی گریفیتس و تری دنتون» با ترجمه آنیتا یارمحمدی نشر هوپا هم کتاب پرطرفداری است.

کتابی یک‌سره شوخی و خنده و ماجرا از دو تا آدم است که مدام فکر تفریح، خوشگذرانی هستند اما در این ماجراجویی‌ها کار اختراع‌شان را به بهترین شکل انجام می‌دهند. تری خراب‌کاری می‌کند و اندی درستش می‌کند و... همچنین «خانه درختی 52 طبقه» دیگر اثر اثر اندی گریفیتس و تری دنتون ترجمه آنیتا یارمحمدی نشر هوپا از دیگر آثار پرفروش در طرح تابستانه بوده است.

ماجرای این کتاب مربوط به روز تولد اندی است. اندی فکر می‌کند که تری می‌خواد غافلگیرش کند و یک جشن تولد خیلی خاص برایش بگیرد. اندی هرچه در اتاق‌ها می‌گردد خبری از تری نیست و ناامید می‌شود. بالاخره تری را در اتاق آموزش نینجاگری به حلزون‌ها پیدا می‌کند و...

«همه چی محشر است نسبتا» سومین جلد از مجموعه «تام گیتس» اثر لیز پیشون ششمین اثر پرفروش کتاب کودک در طرح تخفیف تابستانه در کتابفروشی‌هاست. این اثر را نیز بهرنگ رجبی ترجمه کرده و ناشر آن هوپا است. داستانی متفاوت از یک خروس و سگ. تام شخصیت اصلی داستان هم هست و روش‌های جدیدی که برای آزار خواهرش، دلیا پیدا کرده است و کلی اتفاق‌های دیگر در این داستان رخ می‌دهد.. همچنین مجلد چهارم از مجموعه «تام گیتس» با عنوان «فکرهای نبوغ‌آمیز» اثر لیز پیشون از دیگر آثار پرطرفدار است. در این کتاب، تام باید از نبوغش استفاده کند و برای رژیم تناسب اندام خجالت‌آور پدرش، موفقیت گروه موسیقی‌اش در مسابقه استعدادهای درخشان مدرسه و سخت‌تر از همه دیدن خواهرش بدون عینک آفتابی راه حلی پیدا کند.

کتاب «پرونده ویژه: فراتر از ترس» اثر «آنتونیو ایتوربه» دهمین جلد از مجموعه «پرونده‌های کارآگاه سیتو و دستیارش چین‌می‌ادو» و آن را رضا اسکندری ترجمه کرده است و نشر هوپا منتشر کرده است. در این کتاب شهرت کارآگاه سیتو آن‌قدر زیاد شده که قرار است اسمش را توی کتاب بزرگ‌ترین کارآگاه‌های جهان بنویسند. اما اول باید سه پرونده‌ی خیلی عجیب و خیلی ترسناک را حل کند تا توانایی خودش را به همه ثابت کند.

«بهانه‌های عالی» اثر «لیزپیشون» و ترجمه بهرنگ رجبی دیگر ترجمه از این مترجم جوان است که مورد توجه مخاطب‌ها قرار گرفته است. این کتاب دومین جلد از مجموعه تام گیتس است که از سوی نشر هوپا منتشر شده است. در این داستان تام گیتس در حال تقلب مچش گرفته می‌شود و حسابی به دردسر می‌افتد.

502

کد خبر: 828925

وب گردی

وب گردی