علامه جوادی آملی: حق نداریم قارونی عمل کنیم

حضرت علامه جوادی املی تاکید کرد : ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم. قارون می گفت من درس اقتصاد بلد بودم و ثروت کسب کردم، من چه کاری به غیر دارم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز حضرت علامه جوادی آملی در جمع دانش پژوهان بیست و دومین دوره طرح ولایت با تسلیت ایام شهادت حضرت جواد علیه السلام بیان کرد : امام جواد علیه السلام می فرمایند: هیچ راهی بر انسان بسته نیست الا خودش ببندد و اگر دشمن راه او را بست فقط بگوید خدا، خدا راه او را باز می کند.اگر انسان چشمش به کاسه ی دیگری نباشد، دنبال اختلاس و رشوه نباشد، راه او بسته نیست. اگر راه خود را بست و سپس توبه کرد و گفت الله، راه او بازمی شود.
وی در ادامه افزود: ما حق نداریم اسلامی حرف بزنیم ولی قارونی عمل کنیم. قارون می گفت من درس اقتصاد بلد بودم و ثروت کسب کردم، من چه کاری به غیر دارم.
علامه جوادی در تبیینن بیانات خود فرمودند: فرعون می گفت أنا ربکم الأعلی،کشور اگر با برنامه می گردد من هستم که تنظیم میکنم، (رب یعنی مدبر، نه مربی)،کشور را فکر و قانون من اداره میکند. این تفکر فرعونی است، آیا این تفکر فرعونی در ما هست؟ما فرعونی عمل می کنیم.

وی ادامه داد: غده ی فرعونی در همه ی ما کم و بیش هست. امام جواد علیه السلام می فرماید اگر تمام راه ها بسته باشد، مثلا اگر مسائل اقتصادی بسته باشد ولی به دنبال وام نباشد، ربا و نزول ندهد، نجومی و اختلاسی نیندیشد؛ خدا او را از هر تنگنایی نجات می دهد.

ایشان با توصیه به جوانان خاطرنشان کردند: شما جوانان اول راه هستید و خود را آماده کنید.پیمان توحیدی ببندید. این کشور از همین راه رشد می کند. در اطراف ما خطرها زیاد است و به لطف خون شهدا مستحکم ایستاده ایم.شما جوانان قلم و کاغذ را بر زمین نگذارید، استعدادهای خود را شکوفا کنید و این کشور را حفظ کنید.

303

کد خبر: 828973

وب گردی

وب گردی