نقوی حسینی  :ساختار جدید در وزارت  امور خارجه دیپلماسی اقتصادی را تقویت می کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد : تاسیس معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه می تواند مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را  در حوزه دیپلماسی سیاسی تقویت کند .

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص تغییر ساختار وزارت امور خارجه و تاسیس معاونت اقتصادی در این ساختار گفت: به دلیل اینکه اقتصاد اولویت نخست کشور محسوب می شود دستگاه دیپلماسی باید در خدمت این اولویت اول یعنی حوزه اقتصاد قرار گیرد زیراکه در حال حاضر حوزه اقتصاد یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش های قدرتمند کردن نظام سرمایه ای کشور محسوب می شود.

وی افزود: به همین جهت وزارت امور خارجه در حال تغییر و تصحیح ساختار خود است که یک معاونت اقتصادی در این وزارتخانه تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاسیس این معاونت می تواند مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها را در حوزه دیپلماسی سیاسی ونیز در حوزه دیپلماسی اقتصادی بیش از پیش تقویت و جایگاه کشور را در این حوزه افزایش دهد.

کد خبر: 829006

وب گردی

وب گردی