دیدار و گفتگو با ع.پاشایی در کتابفروشی آینده

نود و نهمین جلسه از سلسله نشست های صبح پنجشنبه کتابفروشی آینده به گفتگو با استاد پاشایی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسکانیوز، استاد پاشایی متولد 1318 در شهر ساری هستند. آثار استاد را باید در سه زمینه تالیف ، ویرایش و ترجمه تقسیم کرد. ترجمه های وی در زمینه های هند شناسی، ژاپن شناسی و بودا شناسی است. که بیشتر اثار کلاسیک متون بودایی توسط وی به فارسی ترجمه شده است.

از جمله دیگر کتابهای وی با عناوین « ذن چیست؟ » ، « سخن بودا» ، « فراسوی فرزانگی» ، « راه بودا» و «تاریخ فلسفه چین» ، «تاریخ فرهنگ ژاپن» به انتشار رسیده است. همچنین در ترجمه شعر ژاپنی، کتاب « هایکو، از آغاز تا به امروز» با همکاری احمد شاملو منتشر شده است. در این کتاب سعی شده است مخاطب زبان فارسی ضمن آشنایی با فرهنگ ژاپنی، حساسیت های شعر ژاپنی نشان داده شود.

همچنین کتاب « انگشت و ماه » که حاصل سالها پژوهش وی در مورد شعر احمد شاملوست، در دو جلد منتشر شده است. گزینه اشعار شاملو با خوانش تحت عنوان « از زخم قلب» منتشر شد. استاد پاشایی با بیش از چهل و پنج کتاب در کارنامه کاری اش، هنوز روزانه هشت ساعت کار می کنند.

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند نه صبح پنجشنبه دوم شهریور، به کتابفروشی آینده واقع در خیابان ولی عصر، خیابان عارف نسب، پلاک 12 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 829072

وب گردی

وب گردی