داعش با هدف ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی شکل گرفت

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه آمریکا با حضور در عربستان با وهابیت رقص شمشیر کرده و عربستان هم صهیونیست‌ها را حمایت می‌کند، گفت: داعش را طوری تربیت کردند که کشتن مسلمانان را واجب بدانند و ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را ترویج کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از علما و ائمه جمعه ایالت‌های مختلف هندوستان اظهار کرد: نمازجمعه عبادت اجتماعی بسیار مهمی است و طبق روایت اهل بیت(ع) ائمه جمعه باید در دو خطبه نماز، سیاست جهانی و رخدادهایی که در دنیا اتفاق می‌افتد را بداند و برای مردم تشریح، دوستان و دشمنان اسلام و نقشه دشمنان را بشناسد و به بینش تمام تبیین و مردم را بیدار کند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: در قرآن کریم هیچ گروهی به اندازه علما تکریم نشده و هیچ گروهی مانند این قشر وظیفه سنگین و خطیری بر دوش ندارد، چرا که افراد شایسته و برجسته باید این رسالت را بردوش بگیرند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جایگاه نمازجمعه از نظر اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است، گفت: تا زمانی که شخصی فقیه و اسلام‌شناس به تمام معنا نباشد نمی‌تواند امام جمعه باشد مگر اینکه از طرف فردی که در صدر است مجاز باشد.

وی اضافه کرد: امروز انجام وظیفه بسیار مشکل است و ما باید در راستای انجام وظیفه خود با تمام وجود تلاش کنیم؛ مردم، مسلمانان، محرومان و مظلومان اکنون آگاهی و هوشیاری پیدا کرده و بعد از انقلاب مردم مستکبران را به خوبی شناخته و جنایات آنها نیز برملا شد.

این مرجع تقلید افزود: امام راحل نقاب استکبار را کنار زده و چهره شوم و استکباری آنها را برای جهانیان نمایان کرد، فرانسه، انگلستان و آلمان چه کار کردند که مسلمانان عقب‌نشینی کنند، آنها دیدند دین و علما موجب پیشرفت اسلامی شده است به همین دلیل فرهنگ و سیاست خود را بر ما تحمیل و دین را تهی کردند و موجب شدند علما از صحنه خارج شده و سال‌ها میدان‌دار شدند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: امروز مردم باید بدانند تمام این عقب‌ماندگی و انحطاط‌ها از طرف استکبار بوده است بنا بر این ما باید منسجم باشیم؛ دشمنان حکومت را از ما گرفتند درحالیکه اسلام حکومت و هدایت را به علما داده است.

وی یادآور شد: ما فقه خود را از خداوند گرفتیم، خداوند نخستین کسی را که خلق کرده رهبر است و آخرین کسی که قبض روح می‌شود نیز رهبر است و اگر دو نفر زنده بمانند یکی از آنها رهبر است.

این مرجع تقلید بیان کرد: دشمنان از راه‌های مختلف دنبال اختلاف‌افکنی هستند، دشمنان با حضور در عربستان با وهابیت رقص شمشیر انجام داده و عربستان هم صهیونیست‌ها را حمایت می‌کنند.

وی گفت: آنها داعش را طوری تربیت کردند که کشتن مسلمانان را واجب بدانند و ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را ترویج کرده و حمایت می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه عزت اسلام در جهاد و شهادت است ابراز کرد: تا مسلمانان مجاهد نباشند نمی‌توانند خود را نجات دهند، اسلام در سایه جهاد، عزت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه هندوستان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند، موجب تاسف است؛ باید فریاد بزنید، اسلام همیشه فریادگر می‌خواهد، گاندی شما با وجودی که مسلمان نبود جهاد کرده و استقلال هندوستان را رقم زد.

900

کد خبر: 829096

وب گردی

وب گردی