«این هفت نفر»/شهردارهای آماده به خدمت

معاون عمران و توسعه امور،شهری و روستائی وزارت کشور چندی پیش اعلام کرد منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در سراسر کشور، اول شهریورماه سالجاری، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند؛ این در حالی است که در این روزها شاهد افزایش تلاشها برای انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری‌های مراکز استان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، یکی از بحث های بسیار مهم این روزهای شهر انتخاب شهردار به عنوان مدیر اجرایی شهر است. انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.

انتخابات شورای شهر تنها انتخابات سراسری در کشور است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار شده و برخی افراد می‌توانند با رأی اندکی چون چند صد تا چند هزار رأی راهی شورای شهر شوند.

از چندی پیش شاهد پروسه بررسی رزومه‌های کاری و توانمندی گزینه‌های متعدد شهرداری‌های مراکز استان‌ها از سوی شوراهای شهر هستیم تا جایی که هر روز اخبار جدیدی از انتخاب گزینه‌های نهایی شنیده می شود.

براساس اطلاعات خبرنگاران از استان‌های کشور تاکنون انتخاب 7شهردار نهایی شده است. در ادامه برخی از مراکز استانها که گزینه نهایی شهرداری را انتخاب کرده اند ، آورده می شود:

تهران/محمدعلی نجفی

در حالی که جلسه انتخاب شهردار تهران با حضور 3 کاندیدای نهایی یعنی الهه کولایی، محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده آغاز شده بود و آنها ساعت‌ها به ارائه برنامه‌های مفصل خود به‌منظور تصدی شهرداری تهران پرداختند اما در نهایت محمدعلی نجفی که از روزهای قبل به‌عنوان گزینه‌ اصلی معرفی شده بود، بدون رقیب، از سوی 21 عضو شورای شهر به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

در حالی که کمتر از 30 دقیقه قبل از رأی‌گیری الهه کولایی انصراف خود را اعلام کرده بود تا رقابت اصلی بین محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده برگزار شود، در آخرین لحظات نیز مهرعلیزاده کنار کشید تا محمدعلی نجفی تنها گزینه پیشِ‌روی اعضای شورای شهر باشد.

آن‌طور ک ه محسن هاشمی بعد از خروج از جلسه اعلام کرد، نجفی با کسب 21 رأی به‌عنوان منتخب شورای شهر معرفی شده است.

اصفهان/ قدرت الله نوروزی

فرماندار سابق اصفهان در دولت اصلاحات، استاد و مدیر گروه حقوق دانشگاه اصفهان صبح امروز به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شد.

صبح امروز جلسه بررسی انتخاب شهردار از میان ۲ گزینه نهایی (سید مهدی ابطحی و قدرت الله نوروزی) با حضور کلیه منتخبان شورا برگزار شد که در نهایت ۱۰ نفر از ۱۳ نفر به نوروزی رأی مثبت دادند.

قم/ سقائیان نژاد

انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم همزمان با سراسر کشور روز 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و 13 تن با کسب اکثریت آرا به شورای پنجم در قم راه یافتند که از این تعداد سقائیان نژاد بدون رقیب شهردار قم شده‌ است.

رئیس موقت شورای پنجم شهر قم گفت: در بررسی‌ها برای تصدی‌گری پست شهرداری گزینه‌های دیگری هم مطرح بودند، ولی با تحلیل‌هایی به سراغ آن‌ها نرفتیم و سقائیان نژاد بدون رقیب شهردار قم شده‌اند.

زنجان/ سمانه شاددل

برای اولین بار شهردار زن به سمت شهردار زنجان انتخاب شده است.

سمانه شاددل، پیش از این به مدت چهار سال مسئولیت معاونت حمل و حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان را برعهده داشت. مطابق با چارت جدید، شهردای زنجان دارای پنج معاونت، ۱۹ مدیریت ستادی و سه منطقه شهرداری و همچنین ۱۰ سازمان وابسته خواهد بود. شهر زنجان بر اساس سرشماری سال 1395حدود 430 هزار نفر جمعیت دارد.

شیراز/عبدالحمید معافیان

اعضای منتخب شورای اسلامی شهر شیراز با ۱۳ رای عبدالحمید معافیان را به عنوان شهردار منتخب شیراز انتخاب کردند.

بررسی پنج کاندید نهایی برای تصدی شهرداری شیراز انجام شد که در پایان عبدالحمید معافیان به عنوان شهردار شیراز انتخاب شد. گزینه‌های نهایی شهرداری شهر شیراز، حیدر اسکندرپور، عبدالحمیدمعافیان، نادر طیبی، محمد رضاحسن‌پور و احمد موسوی بودند. معافیان رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان فارس است.

مشهد/تقی‌زاده خامسی

شورای شهر پنجم مشهد با انتخاب شهردار جدید مشهد نخستین اقدام جدی خود را صورت داد و قاسم تقی‌زاده خامسی را به‌عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب کرد.

تقی‌زاده خامسی دارای تجربه‌ای 25 ساله در مدیریت شهری و متولد مشهد است. وی 6 سال معاون خدمات‌شهری کرباسچی در دوره حضورش در شهرداری تهران بوده است. وی که دارای کارشناس ارشد عمران بوده؛ هم‌اکنون مشاور اتاق بازرگانی تهران است. همچنین شهردار جدید مشهد‌مقدس در سال‌های 66 تا 71 معاون‌ فنی استانداری خراسان‌رضوی بوده و با مسائل استان خراسان‌رضوی نیز تا حدی آشنایی دارد.

یاسوج/ هدایت اکبری

اکثریت منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج در نشستی غیر رسمی هیئت رئیسه دوره پنجم این شورا و شهردار جدید را انتخاب کردند.

در این نشست اکثریت شورای شهر یاسوج سید هدایت اکبری را به‌ عنوان رئیس شورا، کیوان آشنا نایب رئیس و نستهن مقدم را به عنوان شهردار جدید انتخاب کردند. کیوان آشنا، فرشید احمدی‌کیش، سید هدایت اکبری و علی اکبری‌تبار از منتخبان شورای شهر یاسوج این خبر را تایید کردند.

نستهن مقدم دانشجوی دوره دکتری مدیریت استراتژیک در کارنامه خود مدیر آب و خاک استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و همچنین معاون مدیر آب و خاک کشور را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون مدیرعامل مجتمع اقتصادی کوثر دنا است.

902/900

کد خبر: 829103

وب گردی

وب گردی