عمر داعش به  پایان رسیده ، اما به این زودی‌ها نابود نمی‌شود

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به این که داعش در مرز بین عراق و سوریه تحت فشار قرار دارد، مدعی شد این گروه تروریستی به این زودی‌ها نابود نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد تروریست‌های داعش -که از مقر اصلی خود در شمال عراق بیرون رانده شده‌اند- اکنون در مخمصه‌ای گرفتار شده‌اند که آن‌ها را در دو طرف مرز سوریه و عراق تحت فشار قرار خواهد داد.

او پیش از ترک اردن در گفتگو با خبرنگاران افزود: از آن جا که گروه داعش از هر دو طرف منطقه مرزی بین عراق و سوریه تحت فشار قرار خواهد گرفت از شهر القائم در غرب عراق گرفته تا شهر دیرالزور در شرق سوریه سرانجام آزاد خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد داعش اکنون از سوی نیرو‌هایی در تنگنا قرار گرفته است که مواضع آن‌ها در حال نزدیک شدن به یکدیگر است. قطعا عمر داعش به روز‌های پایانی خود نزدیک شده، اما این گروه افراط‌گرا هنوز از بین نرفته است و به این زودی نابود نخواهد شد.

متیس روز سه شنبه در سفری اعلام نشده و چند ساعت پس از اعلام رویکرد جدید آمریکا در قبال افغانستان، وارد بغداد شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضمن اعلام رویکرد جدید این کشور در قبال افغانستان متعهد شده است موضعی تهاجمی و کارآمدتر را علیه داعش در عراق و سوریه اتخاذ کند، اما هنوز راهبردی در این زمینه ارائه نکرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 829122

وب گردی

وب گردی