داعش مرگبارترین سازمان تروریستی  2015

تحقیقات دانشگاه مریلند نشان می دهد داعش هنوز هم مرگ بارترین سازمان تروریستی جهان است. این گروه در سال 2015 بیش از هزار و 400 عملیات تروریستی در جهان انجام داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه گاردین، تحقیقات دانشگاه مریلند نشان می‌دهد اگر چه گروه تروریستی داعش در سال 2015 عناصر و قلمروی زیادی در عراق و سوریه از دست داده است؛ اما هنوز هم مرگبارترین سازمان تروریستی جهان باقی ماند و تعداد حملات تروریستی این گروه در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

بر این اساس، گروه تروریستی داعش در سال 2015 بیش از یک هزار و 400 حمله تروریستی انجام داده است که در نتیجه آن بیش از 7 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد افزایش 20 درصدی بوده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی بارسلون که منجر به مرگ 13 تن شد را برعهده گرفت. همچنین این گروه مسئولیت حمله با چاقو در روسیه که هشت زخمی برجای گذاشت را قبول کرد. با این وجود، نمی‌توان به قطعیت این ادعا را پذیرفت.

با این وجود، مقامات ارشد مبارزه با تروریسم آمریکا اعلام کردند حملات اخیر منطبق بر الگوهایی است که داعش از اعضای خود می‌خواهد به آن طریق دست به عملیات تروریستی بزنند.

در کنار اقدامات تروریستی داعش، گروه‌هایی که خود را همپیمان داعش می‌دانند نیز در سال 2016 بیش از 950 عملیات تروریستی انجام دادند که درپی آن نزدیک به 3 هزار نفر کشته شدند.

این گزارش می‌افزاید: چهار گروه تروریستی در سال 2016، وفاداری خود به گروه داعش را اعلام کردند. این گروه‌های وابسته در بنگلادش، یمن، لیبی، افغانستان، پاکستان و فیلیپین تعداد زیادی از افراد را اعدام کردند.

کد خبر: 829157

وب گردی

وب گردی