سفارت آلمان از توسعه روابط با آذربایجان‌شرقی حمایت می‌کند

سفیر آلمان در کشورمان در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی گفت: افتخار دارم که به‌عنوان سفیر آلمان در ایران بتوانم زمینه‌های همکاری مشترک را پیگیری کنم و در این راه قدم‌های مؤثری بردارم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، سفیر آلمان در ایران در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، اظهار کرد: از ابتدای مسئولیتم می‌دانستم که یکی از اولین سفرهایم به آذربایجان‌شرقی و تبریز خواهد بود و علاقه‌مند بودم ظرفیت‌های این استان را از نزدیک ببینم.

میکائیل کلور-برشتولد ضمن اشاره به قدمت روابط ایران و آلمان، افزود: نقطه شاخص این روابط، ارتباط صمیمی و منطقی بین تبریز و شهرهای آلمان است و من آنچه را که از تلاش و کوشش مردم تبریز در این سفر دیدم با خود به ارمغان خواهم برد.

وی با اشاره به اینکه دولت آلمان سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد ارتباطات جدید و دوام ارتباطات قدیمی انجام داده است، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که ایران، آلمان را در مبادلات اقتصادی خود سهیم کرده و آلمان نیز نقش فعال و منعطفی را در روابط با ایران ایفا کرده است.

سفیر آلمان با اشاره به نشست خود با اعضای اتاق بازرگانی تبریز، گفت: در این جلسه پرمحتوا و منطقی، در خصوص زمینه‌های فعالیت در استان آذربایجان‌شرقی از جمله داروسازی و خودروسازی مذاکره کردیم و به‌عنوان سفارت آلمان آماده‌ایم تا دست‌دردست شما از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

کلور-برشتولد در ادامه به ساخت دو نیروگاه بزرگ خورشیدی با مشارکت سرمایه‌گذاران آلمانی در ایران اشاره کرد و گفت: پرداختن به انرژی‌های نو در کشوری مثل ایران که ذخایر عظیم سوخت فسیلی را در اختیار دارد تحسین‌برانگیز است و ما در این زمینه می‌توانیم شرکای ایده‌آلی برای همدیگر باشیم.

وی با ابراز مسرت از برقراری پرواز مستقیم بین تبریز و هامبورگ، گفت: مکاتباتی را با دولت آلمان انجام داده‌ایم تا بتوانیم صدور روادید را به یک شرکت خصوصی واگذار کنیم و در صورت تحقق این امر، این شرکت می‌تواند در تبریز هم نمایندگی ایجاد کند که در تسهیل رفت‌وآمد برای فعالان اقتصادی مؤثر خواهد بود.

سفیر آلمان در ایران با بیان اینکه از علاقه‌مندی مردم ایران و آلمان نسبت به یکدیگر خوشحالیم، افزود: این موضوع می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری در بخش گردشگری باشد.

وی در پایان گفت: افتخار دارم که به‌عنوان سفیر آلمان در ایران بتوانم زمینه‌های همکاری مشترک را پیگیری کنم و در این راه قدم‌های مؤثری بردارم.

902/900

کد خبر: 829161

وب گردی

وب گردی