ساخت نخستین واحد شیرین سازی میعانات گازی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی

عملیات اجرایی پروژه احداث واحد مرکاپتان زدایی میعانات گازی (DMC) در پالایشگاه دوم فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، به منظور جداسازی ترکیبات گوگردی ترش و آلاینده از میعانات گازی تولیدی فازهای ۲و ۳ پارس جنوبی ، قرارداد این پروژه از سوی شرکت ملی نفت ایران به پژوهشگاه صنعت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (گروه شهید رجایی) واگذار شده است.
سیروس پیکار مدیر پروژه ( DMC) در شرکت نفت و گاز پارس، هدف از اجرای این پروژه را شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه های پارس جنوبی عنوان کرد و افزود: این واحد برای نخستین بار در پارس جنوبی و به منظور کاهش اثرات خوردگی ترکیبات مضر موجود بر تاسیسات پالایشگاهی، ارتقا و بهبود کیفیت میعانات گازى و افزایش ارزش افزوده این فراورده طراحی و اجرا می شود.
بر اساس پیش بینی صورت گرفته از سوی شرکت ملی نفت ایران پس از ساخت، راه اندازی و بهره برداری از این واحد در فازهای ۲و۳ پارس جنوبی و حصول اطمینان از انطباق نتایج حاصل شده با اهداف مورد نظر، در مورد ادامه این پروژه در فازهای ۴و۵ و ۹و ۱۰ تصمیم گیری خواهد شد.
مدیر پروژه ( DMC) در شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد : بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده، مدت زمان اجرای این پروژه ۱۰ ماه در نظر گرفته شده و تاکنون پیمانکار حدود ۵۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده است. به گفته پیکار ویژگی منحصر به فرداین پروژه آن است که در مجاورت واحدهاى در حال بهره برداری پالایشگاه فازهاى ٣و٢ و ضمن رعایت دستورالعمل ها و ضوابط خاص اجرا می شود.
این مقام مسئول افزود: در قالب این پروژه برای نخستین بار سیستم تصفیه خانه به منظور تصفیه پساب های حاوی ترکیبات کاستیکی و قلیایی ناشی از فعالیت های این واحد و بخشی از پساب های تولیدی پالایشگاه احداث شده و پساب تصفیه شده مطابق با استاندارد های روز زیست محیطی قابلیت استفاده مجدد خواهند داشت.

402

کد خبر: 829167

وب گردی

وب گردی