بقایای اجساد ملوانان  آمریکایی پیدا شد

فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام گفت غواصان، بقایای اجساد ملوانان آمریکایی را در داخل ناوشکن جان اس مک کین کشف کردند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از اسپوتنیک، اسکات سوئیفت – فرمانده ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام – در یک نشست خبری گفت بقایای اجساد تفنگداران دریایی آمریکا در بخش‌های غرق شده درناوشکن آمریکایی «جان اس مک کین» کشف شده اند. این ناوشکن با یک نفتکش در نزدیکی سنگاپور برخورد کرده بود.

وی گفت: «غواصان توانستند در جستجوهای خود، برخی از بقایای اجساد را در بخش‌های مهر و موم شده این ناو کشف کنند. علاوه بر این، نیروی دریایی مالزی نیز اعلام کرد بقایایی کشف کرده است که ممکن است متعلق به تفنگداران نیروی دریایی آمریکا باشد.»

روز دوشنبه، این ناوشکن آمریکایی در نزدیکی تنگه مالاکا با یک کشتی تجاری برخورد کرد. در پی این حادثه 5 ملوان زخمی و 10 نفر دیگر ناپدید شده اند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در امان پایتخت اردن اعلام کرد تحقیق و بررسی گسترده تری درباره علت این حادثه انجام خواهد شد.

متیس گفت: « با ملوانان رزم ناو یو اس اس جان مک‌کین ابراز همدردی می‌کنم. بررسی‌ها درباره علت وقوع این حادثه در جریان است و بزودی مشخص خواهد شد چه اتفاقی افتاده است. همچنین پشتیبانی کامل خود را از تلاش‌های دریادار ریچارد اسپنسر، فرمانده عملیات دریایی اعلام می‌کنم. او تحقیقات گسترده‌تری را در زمینه عامل یا عوامل بروز این حادثه آغاز کرده است.»

وی افزود: « فرمانده عملیات دریایی همه رویدادهای مرتبط را که در دریا اتفاق افتاده است و همه عوامل دخیل را بررسی خواهد کرد.»

حادثه پیش آمده برای ناوشکن «یو.اس.اس مک‌کین» آمریکا دومین حادثه از این نوع است که ظرف دو ماه گذشته برای کشتی‌های جنگی آمریکایی رخ داده است.

جان ریچاردسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد «روند اخیر، نیازمند اقدام‌های قاطعانه‌تر بیشتری است. به همین علت من دستور توقف تمامی فعالیت‌های عملیاتی ناوگان‌هایمان را در سراسر جهان صادر کردم.»

روز شنبه هفدهم ژوئن یک ناوشکن نیروی دریایی آمریکا در دریای ژاپن با یک کشتی تجاری برخورد کرد. در پی این حادثه 5 نفر از خدمه نیروی دریایی آمریکا کشته شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 829176

وب گردی

وب گردی