داورزنی: در مورد غیبت قریب در جلسات هیات مدیره استقلال چیزی به ما نگفته‌اند!/اقدام وزارت ورزش درباره تیراندازی قانونی بود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص بتوانیم برای آینده دوچرخه‌سواری کارهای جدی‌تری انجام دهیم.

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا داورزنی در حاشیه بازدید از کمپ تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: در ابتدا باید به مجموعه دوستانمان در فدراسیون دوچرخه‌سوای خسته نباشید بگوییم آنها درخصوص کار روی رده سنی جوانان و نوجوانان و امید در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت می‌کنند. کشور ما با توجه به ظرفیتی که دارد انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی و استراتژی مشخص بتوانیم برای آینده دوچرخه‌سواری کارهای جدی‌تری انجام دهیم. قنبری و همکارانش در این مورد تلاش می‌کنند.

وی افزود: باید بپذیریم برای المپیک 2020 و 2024 باید کارهای جدی‌تر انجام دهیم تا از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. اقدامات زیرساختی در کشور اتفاق افتاده است. تعدادی پیست در کشور داریم در شهرهای خوزستان و خراسان دایم و پیست‌هایی مثل ساری در دست احداث است که آنها هم به ظرفیت دوچرخه‌سواری کشور اضافه می‌شد. دوچرخه‌سواری به دلیل تنوعی که دارد و در مسابقات آسیایی و جهانی برگزار می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد. این رشته می‌تواند ما را به موفقیت برساند. باید تلاش بیشتری انجام دهیم و از ظرفیت‌های خود در کشور استفاده کنیم و با یک برنامه‌ریزی مناسب از استعدادهای کشور به نحو احسن استفاده کنیم. داشتن اردوی تدارکاتی خوب و شرکت در مسابقات برون‌مرزی اثرگذار است. میزبانی مسابقات مختلف جاده‌ای می‌تواند ما را به موفقیت بیشتری برساند. توسعه و تقویت فعالیت‌های باشگاهی هم اهمیت زیادی دارد. با تقویت این بخش می‌توانیم نسبت به آینده امیدوارتر باشیم و با حمایت بیشتر نتایج بهتری کسب کنیم. البته معتقدم خیلی نباید کار گلخانه‌ای کرد و از همه ظرفیت‌های کشور باید بهره ببریم. هر چقدر دایره فعالیت ما گسترده‌تر باشد می توانیم شانس بهتری برای کسب موفقیت داشته باشیم.

داورزنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسابقات داخل سالن در پیش است و کمیته المپیک هنوز پولی دریافت نکرده است و شرایط و مشکلات مالی چه خواهد شد خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای مسابقات داخل سالن باید از سوی دوستان‌مان در کمیته المپیک پیگیری شود. وزارت ورزش و جوانان بر اساس تفاهم‌هایی که تدوین کرده تقریبا تا سقف 30 درصد منابع فدراسیون‌هایش را تامین کردیم. آقازاده تلاش می‌کند تا پول‌های بیشتری را تخصیص دهد تا این مساله لطمه‌ای به برنامه‌ها و اردوهای فدراسیون‌های مختلف وارد نکند. رشته‌هایی که باید در مسابقات سالنی شرکت کنند کار خود را می‌کنند. در حال حاضر رشته‌هایی که باید در مسابقات سالنی شرکت کنند تمرینات را پشت سر می‌گذارند. هفته آینده و در روز یکشنبه جلسات ستاد برگزار می‌شود و فدراسیون‌ها گزارش اقدامات خود را برای آماده‌سازی تیم‌هایشان انجام می‌دهند. تلاش می کنیم حمایت لازم از برنامه‌ها و اردوهای تیم‌ها به عمل بیاید تا کارشان به مشکل نخورد.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود همچنان مشکلات مالی وجود دارد تصریح کرد: این مساله را دوستانمان در کمیته باید تشخیص دهند فکر می‌کنم بخشی پول چند وقت پیش به فدراسیون‌ها پرداخت شده اما فکر می‌کنم باید به پیگیری جدی صورت گیرد و منابع پیش‌بینی شده برای کمیته المپیک و مسابقاتی که در پیش داریم به موقع تامین شود. شهریور ماه اوج فعالیت‌شان است و نیاز دارند مورد حمایت مالی قرار بگیرند. در وزارت ورزش تلاش می‌کنیم و دوستان هم در کمیته المپیک تلاش می‌کنند تا این منابع تامین شود.

داوزنی در پاسخ به سوالی درمورد اینکه کمیته المپیک به فدراسیون جهانی نامه‌ای ارسال کرده مبنی بر اینکه هاشمی رئیس فدراسیون در این مورد چه نظری دارد خاطرنشان کرد: اقدام وزارت ورزش و جوانان کاملا قانونی بوده است. سیکل اتفاقی که رخ داده براساس دستور شعبه اجرای احکام بوده است. آنها درخصوص برکناری شجاعی و اعتصاب فرد دیگری و برگزاری انتخابات این مساله را به ما تکذیب کردند. طبق رای دیوان این اتفاق افتاد این حکم اجرا شد. سپس حکم دیگری صادر شد که دوستانمان در دیوان باید نحوه اجرای آن را اعلام کنند. منتظر پاسخ دیوان هستیم که آنها بگویند این تناقضات در صدور آراء را به چه شکلی باید اجرا کرد. وقتی رای شعبه بدوی و تجدیدنظر ابلاغ می‌شود و تاکید و تهدید می‌کنند که اگر این حکم اجرا نشود برخورد قانونی صورت می‌گیرد و با کسی که حکم را اجرا نکرده برخورد خواهد شد باعث می‌شود که وزارت ورزش به شکل طبیعی به وظیفه قانونی خود عمل کند حالا رای دیگری به استناد ماده 79 دیوان صادر کرده‌اند و مطرح شده ما نباید به این مساله ورود می‌کردیم و رای صادر می‌شد وزارتخانه کار خودش را کرده و منتظر دیوان هستیم تا نحوه اجرای حکم اعلام شود. نگران نباشید دوستان من در تیراندازی کار خودشان را می‌کنند ما هم تلاش می‌کنیم با تعامل بیشتر با دوستانمان در کمیته المپیک از لحاظ مراجع بین‌المللی هم مشکلی برای تیراندازی بوجود نیاید.

معاون وزیر ورزش و جوانان درمورد اینکه تکلیف علیرضا رحیمی در فدراسیون هندبال به کجا انجامید چرا که موضوعات جسته و گریخته در فدراسیون حضور می‌ِیابد گفت: جلساتی را با رحیمی داشتیم او اظهار دارد با توجه به شرایطی که قبلا هم درمورد آن توضیح داده شده با استعفایش از سوی وزارتخانه موافقت شود. جلسه‌ای با او برگزار کردیم و اگر مقدور است فعالیتش را ادامه دهد اما او اصرار به رفتن دارد. تلاش می‌کنیم با مسعود سلطانی‌فر صحبت کنیم چرا که باید مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد حل شود.

خارج از موضوع رحیمی تعهداتی از قبل برای فدراسیون ایجاد شده که این مساله مشکلاتی برای اداره فدراسیون بوجود آورده است. باید تلاش کنیم با توجه به اقتصادمان از فدراسیون که باید حضور پرقدرتی در بازی‌های اسیایی داشته باشد بتواند کار خود را با قدرت پیش ببرد. فکر می‌کنم در چند روز آینده بحثمان را با رحیمی به جایی برسانیم که تکلیف مشخص شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که قریب رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال فوتبال کماکان در جلسات هیات مدیره غایب است و آیا او دلیل این مساله را اعلام کرده و قرار است چه تصمیمی در این مورد گرفته شود اظهار داشت: این مساله را باید از خودشان بپرسیم، خود دوستان در هیات مدیره باید پاسخگوی این موضوع باشد و هنوز چیزی به ما منعکس نشده است. هیات مدیره مسئول این مساله است و باید این مساله رصد شود. البته درنهایت مسئولیت این موضوع با شخص سلطانی‌فر است. ما با دوستان یک هماهنگی نسبی داریم و اگر کمکی از دستمان برمی‌آید انجام می‌دهیم و اینکه باشگاه مشکلی در روند اجرایی خود نداشته باشند. نکته‌ای که در مورد قریب مطرح شده بخشی از آن به بحث محدودیت قانونی باز می‌گردد. دستگاه‌های نظارتی بحث‌هایی داشتند و او هم نقطه‌نظراتی دارد. درمورد این موضوع باید ببینیم سلطانی‌فر و قریب چه تصمیمی می‌گیرند.

602

کد خبر: 829200

وب گردی

وب گردی