پیام وزیر کشور به مناسبت آغاز به کار دوره پنجم شوراهای شهر و روستا

وزیر کشور به مناسبت شروع به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت شروع به کار دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا - یکم شهریورماه 1396 پیامی صادر کرد.

متن پیام در ادامه می آید:

باسمه تعالی
اکنون که پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، فعالیت خود را رسماً، آغاز می کند و اعضای شوراها، مسؤولیت های قانونی خود را برای پیشبرد سـریع برنامـه هـای اجتمـاعی، اقتصـادی، عمرانـی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی وسایر امور رفاهی شهرها و روستاهای کشور عهده دار می شوند، خدای متعال را به نعمت بزرگ مردمسالاری دینی که شوراهای اسلامی یکی از جلوه های آن است شکر میگذارم و از تلاش ها و مجاهدت اعضای دوره قبلی شوراها و مجموعه شهرداران و دهیاران و همکارانشان در سراسر کشور قدردانی می کنم.


مشارکت گسترده و حداکثری مردم در صحنه حماسی انتخابات پنجمین دوره شوراها‌‌، علاوه بر آنکه نشانه ای از رشد فزاینده سیاسی و تعمیق مردم سالاری مطابق الگوی جمهوری اسلامی است، مبین عملکرد مثبت و اثرگذار چهار دوره فعالیت شوراها در اجرای وظایف قانونی؛ علیرغم همه محدودیت ها و موانع ساختاری و فرهنگی و اجتماعی موجود است.

این واقعیتی غیر قابل انکار است که شوراهای اسلامی شهر و روستا در طول قریب به 2 دهه حضور و فعالیت خود، توانستند با وجود مشکلات و فراز و نشیب های توان سوز، با اتکاء به ظرفیت ها و شناخت کافی از مقتضیات محلی و جلب همکاری مردم، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی هرچه بیشتر در رشد و توسعه کشور فراهم سازند.

امروز منتخبین مردم به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصت ارزشمندی یافته اند تا با تلاش برای تأمین اهداف محلی و منطقه ای، در روند تحقق آرمان های ملی نقش آفرینی کنند؛ که البته اغتنام این فرصت مستلزم برنامه ریزی همه جانبه نگر مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های شورایی خواهد بود.

شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم همچنین می توانند با اغتنام فرصت و استفاده از رویکرد دولت دوازدهم در توسعه متوازن مناطق مختلف کشور و حمایت مستمر دولت از شوراها و استمرار روند ارتقاء و توانمند سازی مدیریت شهری و روستائی در این دولت، شرایط هموار تری را برای مردم شهرها و روستاهای خود فراهم آورند و از مسیر تعامل قانونمند با بخشهای مختلف اجرائی به روند خدمت سرعت بخشند.

بایستی تأکید کنم که شورای منتخب، شورای همه مردم یک شهر یا روستاست و همه اعضای شورا باید تلاش کنند بر اساس تعهد و مسؤولیتی که پذیرفته اند، در جهت تحقق اهداف قانونی شورا گام بردارند. اعضای شورا باید قدردان حقیقی مشارکت مردم باشند و خود را وقف خدمتی نمایند که بر زندگی روزمره اهالی شهر و روستا مؤثر است.

انتخاب شهرداران و دهیاران شایسته، متعهد و کارآمد، پاسخگویی به مطالبات مردم،‌ آینده پژوهی وآینده نگری برای جلوگیری از مشکلات، مقابله با آلودگی های زیست محیطی، تلاش در جهت تاب آوری شهرها در مقابل خطرات و بحران ها، اصلاح رویه های اداری و مقابله جدی با زمینه های شکل گیری فساد، توجه به مسائل اجتماعی به ویژه حاشیه نشینی و تقویت بافت های ناکارآمد، برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار‌ و جلوگیری از گسترش بی رویه ساختارسازمانی و افزایش نیروی انسانی در شهرداری ها از اهم توقعات و انتظارات مردم از شوراهاست.

بی شک، توفیق شوراها در برآورده نمودن و تحقق این انتظارات، سرمایه ارزشمند "اعتماد عمومی"‌ را افزایش می بخشد و زمینه ساز ارتقاء حضور مردم در همه عرصه های پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

در پایان ضمن تبریک به اعضای جدید شوراها و تشکر و قدردانی مجدد از اعضای شوراهای دوره قبل و شهرداران و دهیاران و همکاران این مجموعه ها، توفیق روز افزون جملگی برادران و خواهران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را که برای ارتقاء کمی وکیفی سطح زندگی در شهرها و روستاها و ایجاد آسایش و رفاه عمومی خالصانه تلاش می کنند، از خداوند قادر متعال خواستارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

901

کد خبر: 829273

وب گردی

وب گردی