فضای سبز شهرمان را دریابیم

مدیر عامل انجمن پرنده شناسی طرلان گفت: درست نیست که ما پارک‌ها و باغ‌ها را نابود کنیم ولی در آمار و ارقام با در نظر گرفتن درختان حاشیه بزرگراه‌ها به عنوان فضای سبز، وضعیت را مطلوب نشان دهیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،علیرضا هاشمی افزود: لازم است که گسترش فضای سبز شهری و جلوگیری از تخریب آن در اولویت شهرداری قرار گیرد. منظور از فضای سبز شهری، پارک‌هایی است که عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. باغ‌ها و مناطقی که فضای سبز قابل توجهی دارند نیز جزو فضای سبز شهری هستند. درخت‌های توت در اتوبان‌ها توسط شهرداری جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب می‌شوند اما نیاز است که با دیدگاهی متفاوت به آنها نگریسته شود. این فضای سبز با فضاهایی چون پارک‌ها و باغ‌های تهران تفاوت اساسی دارد.

مدیر عامل انجمن طرلان با بیان اینکه در دوره‌های متفاوت اختلاف کاری بین شهرداری و شورای شهر وجود داشت، اظهار کرد: این اختلافات سبب می‌شد تفاوت‌هایی را در رویکرد و فعالیت شهرداری و شورای شهر در حوزه محیط زیست شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر در حوزه محیط زیست چندان همسو نبودند، تصریح کرد: در حال‌حاضر با توجه به تغییرات شهرداری و شورای شهر به نظر می‌رسد که این دو نهاد یک‌ دست‌تر شده باشند و امیدواریم که دیگر فقط شاهد بازی با الفاظ و کلمات قانونی نباشیم و در عمل حل شدن مشکلات زیست محیطی شهر را ببینیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه به‌ نظر می‌رسد سرعت تخریب فضای سبز شهری و تبدیل آن به ساختمان، نجومی است، گفت: تخریب محیط زیست در شهر نباید ادامه پیدا کند و باید با ترفندهای قانونی جلوی این کار گرفته شود. این تخریب تنها تخریب فضای سبز نیست بلکه تنوع زیستی شهری را به شدت تحت تاثیر قرارمی‌دهد.

مدیر عامل انجمن پرنده شناسی طرلان در پایان با بیان اینکه شاید تهران نسبت به سایر شهرهای کشور استانداردهای زیست محیطی بهتری داشته باشد، تصریح کرد: لازم است که سطح این استانداردها در شهر افزایش پیدا کند. پروژه‌های محیط زیستی باید از مرحله شعار و حرکت نمادین خارج شود و به مرحله عمل برسد. شعار کمتر و حرکت زیربنایی بیشتر می‌تواند به بهبود وضعیت زیست‌محیطی تهران کمک کند. فقط با تبلیغات و حرف‌های زیبا مشکلات حل نمی‌شود. نباید شعارهای محیط زیستی خوبی بدهیم ولی وضعیت زیست محیطی خوبی نداشته باشیم.

705

کد خبر: 829282

وب گردی

وب گردی