کاهش بهای نفت در بازار انرژی آسیا

بهای طلای سیاه در بازار آسیا شاهد کاهش بود.سرمایه گذاران از آن بیم دارند که کاهش بهای نفت باعث کاهش سرمایه گذاری در حوزه نفت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال وجود نگرانی هایی از افزایش ذخایر نفت خام -که به دلیل بیشتر شدن سطح تولید لیبی رخ داده است- و همینطور بیم کاهش سرمایه گذاری ها در آینده در این حوزه، بهای نفت امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 26 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، به 51 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت کاهش (معادل 0.4 درصد)، 47 دلار و 63 سنت در هر بشکه معامله شد.

مؤسسه تحقیقاتی «برنستین ریسرچ» هشدار داد کاهش بهای نفت و افزایش ذخایر نفت خام ممکن است به کاهش سرمایه گذاری ها در آینده در این حوزه منجر شود.

میدان نفتی شراره لیبی-بزرگترین میدان نفتی این کشور- از روز سه شنبه (روز گذشته) فعالیت خود را از سر گرفت. این میدان نفتی که روزانه 280 هزار بشکه نفت تولید می کرد، اوایل ماه جاری میلادی به دلیل بسته شدن یک خط لوله، فعالیت خود را متوقف کرده بود.

اما این افزایش تولیدات نفتی لیبی خبر خوبی برای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) محسوب نمی شود؛ زیرا این سازمان به همراه روسیه پیشتر موافقت کرده است که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. اما اوپک در این مدت بخاطر افزایش سطح تولیدات لیبی –که از پایبندی به توافق اوپک مستثنی است- نتوانسته است به خوبی به توافق کاهش تولید متعهد باشد.

در آمریکا هم در هفته منتهی به 18 اوت، ذخایر نفت خام با 3.6 میلیون بشکه کاهش، به 465.6 میلیون بشکه رسید.

کد خبر: 829302

وب گردی

وب گردی