شرایط صدور مجوز برای ساخت طرح‌های تبدیل آلودگی هوا به پتروشیمی اعلام شد

شرکت ملی صنایع پتروشیمی سه شرط صدور مجوز برای احداث طرح‌های جمع آوری و تبدیل گازهای زائد و آلوده به محصولات پتروشیمی را تعیین و اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی علی محمد بساق زاده در تشریح شروط صدور مجوز برای احداث طرح‌های جمع آوری و تبدیل گازهای زائد و آلوده به محصولات پتروشیمی، گفت: برای احداث این طرح ها باید سه شرط شرکت ملی صنایع پتروشیمی رعایت شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه نخست برای اجرای این طرح‌ها در نزدیک ترین منطقه به وجود گازهای مازاد و زائد نیتروژن، هیدروژن و دی اکسیدکربن وجود دارد ساخته شود، از انجام حداقل لوله گذاری به عنوان شرط دوم ساخت طرح های تبدیل گازهای زائد به محصولات پتروشیمی نام برد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در نهایت ساخت و اجرای طرح در نزدیکترین منطقه به اسکله بارگیری محصولات جامد پتروشیمی به ویژه اوره باید انجام شود، اظهار داشت: در مجموع با رعایت این شروط، مقرر شده فاز اول این طرح‌ها در صنعت پتروشیمی که این سه گاز وجود دارد و قابل جمع آوری بوده، احداث شوند.


این مقام مسئول همچنین از گفتگو با شرکت‌های بهره بردار نفت و گاز برای هماهنگی به منظور اجرای این پروژه‌ها خبر داد و یادآور شد: تبدیل گازهای زائد و مازاد به محصولات پتروشیمی همچون اوره و آمونیاک علاوه بر توجیه اقتصادی دارای مزیت‌های متعدد زیست محیطی برای کشور خواهد بود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اخیرا از پیشنهاد شرکت‌های ایرلیکوئید فرانسه، لورگی آلمان و هالدو تاپسوی دانمارک برای جمع آوری گازهای زائد و دی اکسید کربن برای ساخت واحدهای تولید اوره و آمونیاک در عسلویه خبر داده است.

گفتنی است، با بررسی‌هایی که انجام شده، با جمع آوری هیدروژن و نیتروژن مازاد (که یا سوخته و یا به اتمسفر می‌رود)، می توان حدود 7200 تن در روز آمونیاک و 9400 تن اوره در عسلویه تولید کرد.

بر این اساس اخیرا دو هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پارسیان شرکتی با عنوان همت را به صورت مشارکت 50-50 درصدی تاسیس کرده و سرمایه گذاری برای تبدیل گازهای زائد به محصولات پتروشیمی را آغاز کرده اند.

402

کد خبر: 829340

وب گردی

وب گردی