وقتی عطای تماس با سامانه های پاسخگو را به لقایش می بخشیم

تماس با شماره تماس هایی که از طرف دیوان عدالت اداری اعلام شده مانند سایر اداره ها با انتظار طولانی پشت خط باعث ناامیدی و دل سردی مراجعه کنندگان شده است.

در سال 1360 دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی به شکایات ،ظلم‌ها، اعتراضات مردم نسبت به ماموران یا واحدها یا آئین نامه های دولتی و احقاق حقوق آنها زیر نظر رئیس قوه قضائیه تاسیس شد به این امید که شهروندان بتوانند صدای خود را به روسای بالا دستی برسانند و نقطه اتکایی برای دادخواهی ، مظلوم واقع شدگان باشد.

با انتشار خبری از دیوان عدالت اداری که عهده دار نظارت بر مطابقت آیین نامه ها با تصمیمات و اقدامات اداری قوه مجریه با قوانین و حل اختلاف بین افراد و دولت است متوجه شدیم روی سایت خبرگزاری ها خبری با عنوان "یکی از دستورالعمل های وزارت کار ابطال شد" منتشر شده است با توجه به ابهامات متن سعی کردیم با روابط عمومی این دیوان تماس و توضیحات بیشتری در این زمینه دریافت کنیم . اما پس از 40 دقیقه انتظار ،اپراتور مثل یک نوار ضبط شده اعلام می کرد 7 نفر در انتظارند و هر 30 ثانیه یک بار تذکر می داد "برای انصراف از انتظار شماره 2 را فشار دهید"و پس از مدت ها انتطار که نوبت به ما رسیداعلام کرد اپراتور جوابگوی شما نیست . ما ماندیم و سوال های بی جواب.

این مشکل مختص به دیوان عدالت اداری نیست متاسفانه در خیلی از ارتباطات با سازمانها یا ارگان ها اپراتور به هدف خودش می رسد و تماس گیرنده به اصطلاح از رو می رود و قید مکالمه را می زند .امید است در جامعه روزی فرا برسد که دغدغه این ارتباطات کلیشه ای جای خود را به یک سامانه درست و حسابی بدهد.یاد این مثل افتادم" هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک".

*خبرنگار

705

کد خبر: 829381

وب گردی

وب گردی