جامعه داروسازی نیاز به بازآفرینی دارد/مراجعه ویزیتورها دو ساعت وقت داروخانه داران را می گیرد

رئیس‌ انجمن داروسازان ایران با اشاره به آفاتی که گریبانگیر جامعه داروسازی شده است، تأکید کرد: سال ۷۱ از داروخانه‌های تبریز یکسری آمار جمع‌آوری کردیم که مشخص شد مراجعه ویزیتورهای دارویی هر روز، روزی دو ساعت وقت داروخانه‌داران را می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،رئیس‌ انجمن داروسازان ایران با اشاره به انتصاب رئیس جدید سازمان غذا و دارو گفت: مدیران جدید این سازمان، فرسایش داروسازان را جدی بگیرند.

دکتر محمدباقر ضیاء در افتتاحیه همایش ملی روز داروسازی که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، گفت: این روزها به مناسبت تبریک زادروز زکریای رازی، در عوض تقدیر از تلاش‌های طاقت‌فرسای داروسازان، همه توجه‌ها متوجه مشکلات داروسازان است.

ضیاء افزود: باید اعتراف کرد که زنجیره اقتصاد دارو از ابتدا تا انتها بیمار شده و این بیماری یک مرض مُسری است که عدم برنامه‌ریزی برای تأمین منابع، بزرگترین همراه این بیماری جانکاه است.

وی تصریح کرد: ما از مردانی که در تغییرات جدید وزارت بهداشت پست‌های کلیدی را در اختیار می‌گیرند، توقع داریم که اسباب خدمتگزاری برای داروسازان را فراهم کنند و در عین حال حیثیت داروسازان را حیثیت نظام سلامت بدانند.

رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: در شرایطی که گردش نقدینگی داروخانه‌ها، آنها را به سمت ورشکستگی هدایت می‌کند، باز هم افراد با شعارهای غیرکارشناسی می‌خواهند خلاء برنامه‌ریزی برای اشتغالزایی داروسازان جوان را پنهان کنند و به دنبال شغل‌سازی برای داروسازان جوان در داروخانه‌ها هستند؛ بدون اینکه به الزامات و پیش‌شرط‌های آن توجه کنند.

ضیاء گفت: امروز نمی‌توان انکار کرد که چک‌های برگشتی داروخانه‌ها افزایش یافته و این موضوع حیثیت اجتماعی داروسازان را مخدوش کرده و گره‌گشایی از این موضوع در دست دولتمردان است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای آینده داروسازی در کشور یک برنامه مدون و مشخص و به دور از شعارزدگی تعریف شود و همه دست اندرکاران این حوزه مبتنی بر آن حرکت کنند تا افق‌های داروسازی کشور بر مدار بالاتری از پیشرفت و تعالی قرار گیرد.

705

کد خبر: 829529

وب گردی

وب گردی